مخبر دزفولی گفت: نباید به جریان پیشرفت علمی کشور خللی وارد شود و عدالت هم این است که یک متخصص دانشگاهی بارتبه بالای علمی بتواند از درآمد مناسبی برخوردار باشد.

نباید به جریان پیشرفت علمی کشور خللی وارد شود/ نخبه علمی باید درآمد مناسبی داشته باشدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه 103 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور،  به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و با توجه به مباحث مطرح شده در قانون بوجه 1397 اعضا بر لزوم حفظ شأن اساتید و اعضای هیئت علمی در مورد مالیات و پاداش پایان خدمت تأکید کردند.

مخبر دزفولی هم در این زمینه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به این موضوع و اثر آن بر وضعیت معیشتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در موضوع ورود کرده است و خوشبختانه اثراتی هم داشته است.

وی افزود: نباید به جریان پیشرفت علمی کشور خللی وارد شود و عدالت هم این است که یک متخصص دانشگاهی بارتبه بالای علمی بتواند از درآمد مناسبی برخوردار باشد؛ یک نخبه دانشگاهی که با تلاش علمی خود برای کشور ارزش افزوده و ثروت تولید می کند، سرمایه کشور است و باید مورد تکریم قرار گیرد.

بررسی نقش زیست فناوری در حوزه آب‌های شور و شیرین در سند ملی زیست فناوری

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به پرداخت های کلان به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در کشورهای منطقه گفت: سعی می کنیم تا این موضوع از طریق رایزنی با شورای نگهبان حل شود.

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت کشورمان از منظر شاخص آسانی کسب و کار در منطقه غرب آسیا و جهان و همچنین وضعیت مستندات علمی منتشر شده در پایگاه‌های بین الملی علم سنجی ارائه شد و اعضا نظرات خود را در این زمینه‌‎ها ارائه کردند.

در ادامه جلسه بررسی و تصویب بخش‌های باقیمانده «سند ملی زیست فناوری» در دستور کار قرار گرفت و مباحث مربوط به «زیست فناوری و محیط زیست» ذیل سرفصل هایی مانند تصفیه فاضلاب، حفاظت از پوشش جنگلی کشور، تثبیت شن های روان و مهار ریزگردها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مخبر دزفولی هم در این زمینه گفت: از منظر نقش زیست فناوری در حفاظت از محیط زیست باید حفاظت از جنگل های بلوط دامنه زاگرس که 6 استان کشور را در بر گرفته است، مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به منابع آب کشور افزود: نقش زیست فناوری در حوزه آب‌های شور و شیرین هم باید در این سند منظور شود.

در ادامه جلسه 103 ستاد راهبرد اجرای نقشه جامع علمی کشور در بخش مربوط به حمایت از کسب و کار در حوزه زیست فناوری و گسترش آموزش و پژوهش در این حوزه هم بخش‌هایی از «سند ملی زیست فناوری» به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی ریاضی
۲۲:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
بنظرم باید به نخبگان واقعی یک یارانه ویژه ماهیانه حداقل دویست هزار تومانی بدهند تا دغدغه مالی اش کمتر شود...
مثلا در رشته ما چون کتب فارسی در مقاطع بالا
کمتر وجود دارد،لذا باید کتب انگلیسی یا فرانسوی را تهیه کنیم که چون اغلب از آمریکا
سفارش میدهیم گاهی تا پانصد هزار تومان برای یک جلد کتاب هزینه میکنیم.
امیدوارم لااقل یک یارانه ویژه کتاب هم که شده
به افراد مذکور واجدالشرایط بدهند.

در هرصورت بنظرم همه چیز عالی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
تنها راه نجات اقتصاد و رفع بیکاری تکریم و تامین مخترعینه
آخرین اخبار