استاندار چهارمحال و بختیاری، عملکرد جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان را ضعیف و غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶ در نشست بررسی طرح‌های اشتغال زایی روستایی چهارمحال و بختیاری، نسبت به عملکرد ضعیف و نامطلوب جذب تسهیلات این بخش در استان انتقاد کرد و گفت: هیچ بهانه‌ای برای توجیه این وضعیت قابل قبول نیست.

وی افزود: در حالی که چهارمحال و بختیاری رتبه اول بیکاری کشور را دارد و باید تلاش مضاعفی برای مهار فقر و بیکاری در استان صورت گیرد، اما در کمال تأسف در جذب تسهیلات اختصاص یافته به استان، به خوبی عمل نشده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری و بانک سینا، ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق مشاغل روستایی در این استان از سوی چهار موسسه مالی و با نرخ سود ۸ درصد پرداخت می‌شود، اما با گذشت ۱۱ ماه از این تفاهم نامه، تنها ۱۲۰ میلیارد ریال آن جذب گردیده است.

عباسی، علت اصلی عملکرد نامطلوب جذب اعتبارات را سختگیری بانک‌های عامل دانست و گفت: باید هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تقویت شود، اما چنانچه سختگیری‌های صورت گرفته از جانب بانک‌ها برطرف نشود، نمی‌توان انتظار عملکرد مناسبی در جذب اعتبارات داشت.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل باید به بند‌های تفاهم نامه پایبند باشند و چنانچه این تفاهم نامه با بخشنامه‌های داخلی بانک‌ها در تضاد باشد، سریعاً آن را برطرف کنند.

در این نشست برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری، سختگیری‌های صورت گرفته درخصوص وثیقه بانکی را مهم‌ترین عامل معطل ماندن اجرای طرح‌های روستایی عنوان کردند.

انتهای پیام/ش

برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی تلاش شود

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار