مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:مردم شهرستان اردکان دارای فرهنگ متفاوت و مصلحت آمیزی که با زرتشت نشینان دارند می توانند برای مسافران دیدنی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: شهرستان اردکان از ظرفیت های بسیار عالی در بحث معرفی گردشگری دارد و در کنار آن بناهای تاریخی ، گردشگری فرهنگی  وجود دارد.

فاطمه دانش یزدی  افزود: با توجه به اینکه امسال بحث جهانی ثبت شهر یزد را داریم قطعا مسافران نوروزی یکی از مقصد های سفر خود را استان یزد در نظر می گیرند و کل استان می تواند از این مزیت و ظرفیتی که برای استان ایجاد شده است بهره مند شود.

وی اظهار داشت : محورکریدور ارتباطی شمال به جنوب از استان یزد می گذرد و در این میان شهرستان اردکان به عنوان محور اصلی مسافران مطرح خواهد بود و می تواند در اسکان مسافران موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه مردم شهرستان اردکان دارای فرهنگ متفاوت و مصلحت آمیزی که با زرتشت نشینان دارند می تواند برای مسافران دیدنی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از ظرفیت هایی که می تواند به معرفی شهرستان کمک کند وجود جوامع محلی ، انجمن ها و نهادهای غیر دولتی است که به صورت خود جوش می تواند در قالب راهنمایان تور و معرفی هر چه بهتر شهرستان و خدمات مطلوب را برای مسافران داشته باشد.

دانش یزدی با بیان اینکه دادن بسته های معرفی شهرستان، ایجاد بوم گردی ها ، بازی های محلی و بومی و جشنواره های متفاوت می تواند در جذب گردشگر موثر باشد .

وی عنوان کرد : آیین مهمانوازی یزدی ها می تواند یک فرهنگ گردشگری و یک خاطره خوش از این بسته سفر داشته باشند و قطعا این خاطره خوش می تواند یک آغازی باشد برای گردشگران داخلی در بسته های سفرهای مختلف تابستانی و سفر هایی که در طی سال است .

وی ادامه داد: در یکسال گذشته ورود گردشگر خارجی را در شهرستان داشته ایم که روند رو به رشد خوبی داشته که با حمایت دستگاه های دولتی و در کنار ثمن ها و انجمن ها هستند ، معرف عالی و بسیار خوب شهرستان بوده است .

دانش یزدی با بیان اینکه استان یزد در حوزه گردشگران خارجی روند رو به رشد 32 درصدی داشته است تصریح کرد: در سال گذشته 86 هزار گردشگر داشته ایم که امسال این امار به 110 هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف رسیده است.

انتهای پیام/ ی

شهرستان اردکان از ظرفیت های بسیار عالی در بحث معرفی گردشگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.