رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کشور ایران جایگاه نخست طب نظامی در خاورمیانه را در اختیار دارد.

کسب جایگاه نخست طب نظامی در خاورمیانه توسط ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح امروز در حاشیه هشتمین کنگره طب رزم و تروما در بیمارستان صحرایی خاتم النبیاء گفت: جامعه پزشکی کشور به دلیل عهده دار بودن مسئولیت درمان جانبازان و مجروحان جنگی در دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز و همچنین با توجه به وقایعی که پس از جنگ تحمیلی در کشورمان تحت عنوان تروما و حوادث طبیعی هر چند سال یک بار اتفاق می افتاد، توانسته تجربیات ارزشمندی را کسب کند.

وی افزود: مجموع مقالات علمی تهیه شده از سوی جامعه علمی کشور و حضور در کنگره های بین المللی همگی نشان دهنده این است که خوشبختانه در حوزه طب رزم از وضعیت خوبی برخودار هستیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص فعالیت های انجام شده به منظور انتقال آموخته ها و تجربیات افراد متخصص این حوزه به سایر کشورها گفت:پزشکان و جراحان ما به صورت فردی و یا گروهی با حضور در کنگره های مختلف جهانی به ارائه دانسته ها و آموخته های خود در قالب سخنرانی و مقالات می پردازند.

عراقی زاده افزود: تاکنون حدود ۱۰ کنگره بین المللی در زمینه حوادث غیر مترقبه در کشور برگزار شده و در این زمینه پیشرو هستیم.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در مهر ماه سال آینده، همایش طب نظامی در منطقه جغرافیایی آسیا و اقیانوسیه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د

برگزاری همایش طب نظامی

برچسب ها: طب سنتی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.