رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: لزوم موفقیت تولید کنندگان، توجه به حقوق مصرف کننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص نهم اسفند ماه بعنوان روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: اگر بنگاه های اقتصادی و تولید کنندگان بخواهند عملکرد موفقی داشته باشند، یقیناً توجه به حقوق مصرف کننده کالا و خدمات رمز اصلی موفقیت تولید کنندگان است و علت موفقیت همه بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی موفق دنیا که محصولات آنها تبدیل به برند جهانی شده است این است که به موضوع مشتری بعنوان مهمترین رمز موفقیت توجه کرده اند و مشتری مداری برای آنها تبدیل به اصلی ترین موضوع شده است.

وی اضافه کرد: یک بنگاه اقتصادی و یک واحد تولیدی بدون توجه به موضوع مشتری مداری، نمی تواند به برند خود اعتبار بخشد و بنگاه های موفق در زمان های طولانی برای بهبود کیفیت و قیمت کالای خود کار و تلاش می کنند و به دلیل آنکه مشتری به کالای آنها نیاز دارد، از بهبود کیفیت غفلت نمی کنند چرا که اعتماد مشتری به کالا و خدمات، مهمترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر اهمیت اعتماد مردم و سرمایه های اجتماعی، افزود: اگر مردم به کیفیت خوب کالاهای تولیدی داخل کشور اعتماد داشته باشند اهمیت این موضوع جایگاه بالاتری دارد و تولید کنندگان با اتکا به اعتماد مصرف کنندگان می توانند کارهای بزرگ انجام دهند چرا که اعتماد و سرمایه اجتماعی در همه سطوح ارزشمند است و برای یک بنگاه اقتصادی نیز اعتماد مردم ارزش فراوانی دارد.

عاملی با تشریح اینکه موضوع مصرف کالای ایرانی باید بعنوان یک افتخار ملی و فرهنگ در جامعه نهادینه شود، افزود: مصرف کالای ایرانی نباید فقط در حد یک شعار باقی بماند و مردم ایران باید با این نگاه به مصرف کالای ایرانی روی آورند که محصولات ایرانی حاصل دسترنج فرزندان این مرز و بوم است و این فرهنگ باید در جامعه وجود داشته باشد که برای حمایت از تولید کنندگان داخلی مصرف کالای ایرانی در اولویت باشد و در بسیاری از موارد کیفیت کالاهای داخلی، از برخی کالاهای خارجی و بی هویت بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه صادرات 11 ماهه سالجاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد پیدا کرده است گفت: امیدوارم با افزایش تولید محصولات کیفی شاهد حضور بیش از پیش تولید کنندگان ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به ضرورت توجه به فرهنگ و جایگاه مصرف کننده در کشور اشاره کرد و گفت: ما باید حقوق مصرف کننده را در چند سطح قیمت، کیفیت و خدمات مورد انتظار مصرف کننده دنبال کنیم.

عاملی تصریح کرد: حمایت از مصرف کنندگان یکی از مهمترین ارکان حقوق اجتماعی در هر کشوری است و در این زمینه تولیدکنندگان کالا و خدمات زمانی مجاز به عرضه محصولات در سطح بازار هستند که تمام حقوق ذی نفعان و مصرف کنندگان را رعایت کرده و مسئولیت مصرف محصول خود را در بازار بپذیرند.

وی یادآور شد: اهمیت تشویق تولیدکنندگان به رعایت این حقوق باعث شده تا در تقویم ملی کشور، روز نهم اسفند به عنوان “روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان” نامگذاری شود و هرساله در چنین روزی بنگاه های کوشا در این زمینه از سوی دولت مورد تقدیر قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

رشد 28 درصدی صادرات در استان اردبیل

برچسب ها: تجارت ، مصرف کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.