عزیزی گفت:توسعه صادرات؛ نیازمند مبادلات ارزی ، تسهیلات بانکی وارتقای استاندارد محصولات است.

ارتقای استاندارد، حلقه مفقوده توسعه صادراتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عزیزی، رئیس انجمن صنایع غذایی كشور در گفت و گو با برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت از تولید یکصد میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور طی یک سال خبر داد و افزود: ارزش صادرات این محصولات، حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار است.

عزیزی، با اشاره به این که بخشی از محصولات کشاورزی به صورت خام صادر می شود، گفت: کاربرد صنعتی محصولات کشاورزی در شیرینی سازی و تهیه کمپوت و کنسرو و روغن و فرآورده های آردی و حتی تولید محصولات لبنی است.

وی همچنین از صادرات ۵۷۰ میلیون دلار محصولات لبنی خبر داد و تصریح کرد: توسعه کشورهای هدف، نیازمند مبادلات ارزی، تسهیلات بانکی و همچنین ارتقای استاندارد محصولات است.

عزیزی، با بیان اینکه صادرات مواد غذایی  ایران حدود سه میلیارد دلار است، گفت: به گفته کارشناسان، صادرات محصولات غذایی را می توان به یکصد میلیارد دلار افزایش داد؛ در حالی که میزان فعلی، یک چهارم این رقم است.

رئیس انجمن صنایع غذایی كشور درباره واردات فرآورده های کشاورزی اظهار کرد: این اقلام، شامل ذرت دامی و سویا و برنج و گندم و چای و شکر و گوشت است.

انتهای پیام/

صادرات مواد غذایی  ایران حدود سه میلیارد دلار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار