مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اولین پیوند سبزیجات در جهان در مرکز خدمات جهاد کشاورزی رضوان شهرستان جیرفت انجام شده است.

پیوند سبزیجات برای اولین بار در جهان در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یعقوب موسوی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امروز در دومین جشنواره محصولات گلخانه‌ای جیرفت گفت:67درصد تولید کشاورزی کل استان کرمان در منطقه جنوب این استان است واین جشنواره برای معرفی پتانسیل های کشاورزی جنوب کرمان به جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به معرفی تولیدات و خدماتی که برای اولین بار در جنوب کرمان ارائه شده است، افزود: اولین پیوند سبزیجات در جهان در جنوب کرمان در مرکز خدمات جهاد کشاورزی رضوان انجام شده و همچنین هویج بنفش برای اولین بار در جنوب کرمان تولید شده و کشت کدوی آجیلی نیز برای اولین بار در گلخانه کهنوج انجام شده است و پیگیر بازارهای جهانی برای فروش محصولات کشاورزی این منطقه هستیم.

موسوی تصریح کرد:جنوب کرمان از نظر تولید نخیلات مقام اول کشور را داراست و برداشت محصول خرما در این منطقه به صورت سنتی انجام می‌شود به همین منظور از دستگاه بالابر خرما برای اولین بار در جنوب کرمان برای سهولت در برداشت محصول خرما استفاده شد.

وی گفت: مصرف کود حیوانی در جنوب افزایش یافته و با توسعه روش های نوین آبیاری مصرف آب در بخش باغات کاهش یافته است و همچنین سیستم آبیاری کنترل مرکزی خودکار نصب و دستگاه نوار تیپ کش در جنوب کرمان اختراع شده است.

یعقوب موسوی اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان به علت شباهت زیاد از لحاظ آب و هوایی با کالیفرنیا به کالیفرنیای ایران نام گزاری شده است.

همچنین طهماسبی؛ معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:سالانه 120 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که 25 درصد تولید کشور سبزی و صیفی است.

وی افزود: تولید بذر سبزی و صیفی برای اولین بار در کشور در شهرستان جیرفت توسط بخش خصوصی و دانشگاه آزاد مشهد انجام شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه رشته کارشناسی ارشد تولید محصولات گلخانه ای راه اندازی شده است تصریح کرد: آینده کشاورزی جیرفت با گلخانه است و دانشگاه جیرفت می تواند خواستگاه دانش تولید بذر هیبرید باشد بیشتر دغدغه ما بعد از تولید محصولات کشاورزی است اگر زنجیره تولیدکنندگان جیرفت با برند جیرفت تشکیل شود باعث می شود محصولات گلخانه ای صادر شوند و بازارهای خرید بیشتری داشته باشند، محصولات گلخانه ای با قیمت مناسب صادر و جلوی رقابت ناسالم گرفته شود.

انتهای پیام/س

اولین پیوند سبزیجات در جهان در مرکز خدمات جهاد کشاورزی رضوان انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار