مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گقت:جیرفت به لحاظ سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای با عملکرد ۲۰۰ هزارتن در سال دارای رتبه اول در کشور می باشد.

جیرفت برترین شهرستان به لحاظ سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: شهرستان جیرفت به لحاظ اقلیمی و پتانسیل های بالقوه خدادادی در حوزه کشاورزی به عنوان هند کوچک ایران شناخته می‌شود و در تولید محصولات فصلی خصوصا محصولات گلخانه‌ای در کشور سرآمد است٬ محصولات گلخانه‌ای شهرستان جیرفت محصولاتی سالم و نزدیک به ارگانیک بوده وبه لحاظ تنوع رقم بی‌نظیر و بازار پسند است.

وی افزود: شهرستان جیرفت به لحاظ سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای با عملکرد نزدیک به ۲۰۰ هزارتن در سال دارای رتبه نخست در کشور می باشد.

وی مهمترین چالش بخش کشاورزی شهرستان جیرفت در سطح داخلی، ملی و بین المللی را با توجه به وجود پتانسیل های این بخش، نبود بازار مناسب به دلیل ناشناخته بودن این محصولات برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی برشمرد افزود: یکی از بهترین راه‌های بازار سازی برای محصولات گلخانه ای جیرفت، برند سازی و تبلیغات بازار پسند به وسیله برگزاری جشنواره دائمی با موضوع جشنواره محصولات گلخانه‌ای جیرفت می باشد، برای اثربخش بودن این جشنواره باید دبیرخانه دائم وجود داشته و هر سال به صورت مداوم برگزار شود.

سالاری تصریح کرد:جهت بستر سازی و فعالیت ملی در این حوزه، امسال جشنواره محصولات گلخانه‌ای جیرفت را با هدف معرفی این محصولات سالم به جامعه هدف، جذب سرمایه گذار، توسعه گلخانه های مدرن، ایجاد کارایی و بهره وری بالا نسبت به سطح زیرکشت، مدیریت مصرف آب، کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده محصول برای رقابت بهتر با سایر تولید کنندگان داخلی و خارجی دراین حوزه برگزار می کنیم تا زمینه بهتر صادرات محصولات گلخانه ای سالم جیرفت به صورت منسجم تر وبا برند جیرفت در بازارهای داخلی وخارجی فراهم شود.

یاد آور می شود:جشنواره محصولات گلخانه ای جیرفت امروز ۹ اسفند با حضور مقامات کشوری، استانی و محلی در دانشگاه جیرفت برگزار می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار