رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: طی چهار فصل گذشته همواره روند نزولی شاخص‌ فضای کسب و کار را داشته ایم.

دشواری تامین منابع مالی از بانک‌ علت اصلی نامناسب بودن فضای کسب و کار استبه گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه  گفت: در پاییز امسال بدترین استان کشور از نظر فضای کسب و کار بودیم.

وی با بیان اینکه تا دو سال قبل رصد شاخص‌های فضای کسب و کار کشور توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام می‌شد، اظهار کرد: از سال قبل این پایش به اتاق بازرگانی ایران واگذار شد که فضای کسب و کار کشور را به صورت فصلی بررسی کرده و به تفکیک استان‌ها اعلام می‌کند.

وی اصلی ترین دلیل نامناسب بودن شاخص فضای کسب و کار در استان کرمانشاه را بر اساس بررسی‌های انجام شده مربوط به دشواری تامین منابع مالی از بانک‌ها با عدد 8.03 دانست و یادآوری کرد: شاخص بی‌ثباتی و قابل پیش بینی نبودن قیمت مواد اولیه و محصولات در استان عدد 8، ضعف دادرسی و رسیدگی به شکایات عدد 7.6، موانع اداری کسب و کار عدد 7.55، مفاسد مالی و اداری در دستگاه‌های دولتی عدد 7.54 و رویه‌های غیرمنصفانه ممیزی و دریافت مالیات عدد 7.38 دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به کسب و کار، برداشت سلیقه‌ای از قوانین و مقررات و همچنین شفاف و یا کافی نبودن اطلاعات مورد نیاز برای فعالین اقتصادی از دیگر دلایل بدی فضای کسب و کار در کرمانشاه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از پنج پیشنهاد برای امور مالیاتی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های مربوطه خبر داد و افزود: عودت مالیات بر ارزش افزوده صادرات در فرجه یک ماهه، اصلاح روند هیات‌های حل اختلاف، بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی بر اساس مصوبه اقتصاد مقاومتی  از جمله اقداماتی است که باید توسط این بخش انجام شود.

انتهای پیام/ز

کرمانشاه در پاییز امسال بدترین استان کشور از نظر فضای کسب و کار بود

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.