سفیر آمریکا در روسیه در اظهاراتی گفت باور دارد روابط میان مسکو-واشنگتن در سال ۲۰۱۸ بهبود یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جان هانتسمن، سفیر آمریکا در روسیه گفت معقتد است روابط میان مسکو و واشنگتن در سال 2018 بهبود خواهد یافت.

سفیر آمریکا در روسیه افزود مسئله تحریم‌های آمریکا بیش از هر موضوع دیگری در روابط میان دو کشور تاثیرگذار است. وی در سخنرانی خود در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قازان گفت: «این تحریم‌ها به دلیل چالش‌های سیاسی بوده است که در روابط میان یکدیگر داشته ایم. هرگاه که این مسائل حل و فصل شوند، آنگاه فکر می‌کنم پیشرفت‌های بهتری خواهیم داشت.» وی افزود: «من به سال 2018 خوشبینم. تصور می‌کنم 2018 سالی خواهد بود که در پایان آن، روابط بهتری نسبت به ابتدای آن خواهیم داشت.»

هانتسمن در ادامه گفت: «گاهی اوقات هنگامی که تنها روزنامه‌ها را می‌خوانیم و یا اخبار تلویزیونی را تماشا می‌کنیم فکر می‌کنیم واشنگتن و مسکو همواره در حال مشاجره با یکدیگرند.» با این حال، وی گفت علی‌رغم این تحریم‌ها، روسیه و آمریکا در بخش کسب و کار و علوم، با یکدیگر همکاری می‌کنند. وی افزود روسیه و آمریکا باید با کمک یکدیگر علیه بیماری سرطان اقدام کنند که این امری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اظهارات وی در حالی مطرح شده است که روز دوشنبه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن ظرف 30 روز آینده تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

گمانه‌زنی‌ها درباره بهبود روابط آمریکا و روسیه در سال 2018

 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار