وزیر خارجه کشورمان در نشست مشترک تجاری با وزرای صربستانی از تسهیل روابط دوجانبه بین دو کشور صحبت کرد.

 به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مشترک تجاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با معاون نخست وزیر، وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات، وزیر انرژی و معادن، وزیر کشاورزی، رئیس اتاق بازرگانی صربستان و بیش از ۷۰ شرکت بزرگ صربی و ایرانی در بلگراد آغاز به کار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست با اشاره به قدمت روابط تجاری ایران و صربستان گفت: ما از سال 1921 با ایجاد کنسول اقتصادی در بلگراد علاقه خود را به همکاری با صربستان نشان داده‌ایم.

ظریف گفت: تاریخ روابط دو جانبه ما و صربستان همواره آرام و رو به توسعه بوده و این پیشینه ظرفیت قابل توجهی برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه همایش امروز فرصتی مغتنم برای گفت و گوی رو در روی فعالان اقتصادی است که امروز اینحا حضور دارند، اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته گام‌های مهمی برای توسعه و تسهیل روابط دو جانبه انجام شده است که مهمترین گام آن تصمیم رهبران دو کشور در جهت لغو روادید و گام مهم بعدی ایجاد امکان پرواز مستقیم از تهران به بلگراد بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: گام مهم دیگر همکاری‌های بانکی بین ایران و صربستان است و مذاکراتی در این زمینه انجام شده است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود و بدین ترتیب اقدامات جهت تسریع و تسهیل همکاری‌ها تکمیل می‌شود.

ظریف افزود: همکاران ما در صربستان پیشنهاد برقراری روابط آزاد بین دو کشور را ارائه دادند و جمهوری اسلامی نیز این پیشنهاد را بررسی و برای عملی کردن آن تلاش می‌کند.

ظریف در پایان ابراز امیدواری کرد که در پانزدهمین نشست مشترک با صربستان در این باره تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار