پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خط میانی تیم های استقلال و پرسپولیس نقش تعیین کننده در دربی 86 دارند.

استیلی: هافبک های استقلال و پرسپولیس نقش تعیین کننده در دربی دارندحمید استیلی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از دربی 86 اظهار کرد: دربی همیشه حساسیت خاص خود را دارد و خط میانی هر 2 تیم نقش تعیین کننده در این بازی دارند. خط هافبک هر 2 تیم پرقدرت است و استقلال با 5 هافبک و پرسپولیس با 4 هافبک بازی می کند.

انگیزه استقلال بیشتر از پرسپولیس است 

او ادامه داد: تیم السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا توانست خط میانی پرسپولیس را از کار بندازد و همین موضوع باعث شد که سرخپوشان پایتخت نتوانند بازی همیشگی خود را انجام بدهند. به نظرم انگیزه استقلال نسبت به پرسپولیس برای برد در دربی بیشتر است.

حضور رئیس فیفا باعث افزایش انگیزه پرسپولیسی ها می شود 

استیلی درباره اینکه قهرمانی پرسپولیس با پیروزی در دربی قطعی می شود، گفت: به هر حال پرسپولیس در صورت برد دربی قهرمانی خود را مسجل می کند و مابقی بازی ها تشریفاتی است. همچنین حضور رئیس فیفا در دربی 86 انگیزه ای برای پرسپولیسی ها است تا قهرمانی خود را در حضور نفر اول فوتبال برگزار کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره برگ برنده دربی 86 تصریح کرد: خط میانی هر 2 تیم در نتیجه این بازی تعیین کننده هستند. همچنین تیمی که از کمترین موقعیت بیشترین استفاده را کند به طور حتم در دربی به موفقیت دست می یابد. هر 2 تیم مهره های خوبی دارند و بیشترین هزینه را برای جذب بازیکن کردند و همین موضوع باعث افزایش کیفیت این بازی می شود. امیدوارم شاهد بازی منطقی و به دور از خشونت از 2 تیم باشیم.

برپایی مراسم قبل از دربی اقدام درستی نیست 

او درباره تاثیر برگزاری جلسه، روی نتیجه دربی، بیان کرد: در سال های گذشته بازیکنان هم در جلسه های قبل از دربی شرکت می کردند اما اکنون فقط مدیران 2 تیم با یکدیگر جلسه می گذارند. مسئولان قصد دارند با برگزاری چنین جلساتی حساسیت دربی را کم کنند اما به نظرم برپایی مراسم قبل از دربی اقدام درستی نیست.

برگزاری چند بازی میان سرخابی ها حساسیت دربی را کاهش می دهد 

استیلی درباره اینکه دربی پایتخت از حساسیت برخوردار است، اظهار کرد: زمانی حساسیت دربی پایتخت کم می شود که تیم های استقلال و پرسپولیس در طول سال چند مرتبه با یکدیگر بازی کنند. با توجه به اینکه فوتبال یکی از تفریحات مردم ایران است به همین علت برد در دربی برای هواداران هر 2 تیم از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسئولان به سرخابی ها می گویند که تماشاگران را تحریک نکنند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه مسئولان قبل از دربی توصیه ای برای کسب تساوی می کنند یا نه! اظهار کرد: توصیه ای برای کسب تساوی نمی شود و فقط به هر 2 تیم می گویند که مواظب باشند تا با رفتار و کردارشان باعث تحریک تماشاگران نشوند.

شکست  در زمان مربیگری ام بدترین خاطره ام از دربی است 

او درباره بهترین و بدترین خاطره اش از دربی بیان کرد: زمانی که بازیکن بودم در دربی ها همواره پرسپولیس برنده این بازی ها بود اما در زمان مربیگری 2 بار برابر استقلال شکست خوردم. البته در آن زمان به زور 11 نفر می شدیم و شیث رضایی و محمد نصرتی را به علت مسائل اخلاقی  برابر استقلال بازی ندادم و همین موضوع باعث شکست در دربی شد. به هر حال با وجود اینکه نتیجه در دربی مهم است اما من اصول اخلاقی را زیر پا نگذاشتم و از نصرتی و رضایی استفاده نکردم.

استیلی در پایان درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی 86 خاطر نشان کرد: به نظرم نتیجه  این بازی مساوی یا پرسپولیس برنده  می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار