در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان، در یک رقابت نفس گیر با حضور ده استان کشور، فیلمسازان اصفهانی توانستند گوی سبقت را در آخرین لحظات از تهرانی‌ها ربوده و جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره را به همراه تعداد زیادی از جوایز دیگر به نصف جهان ببرند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تندیس جشنواره و مبلغ  50میلیون ريال در بخش جایزه بزرگ جشنواره به "مرتضی خانجانی " برای فیلم "بین ما " از اصفهان از میان  این6 کاندید از جمله " آرمین ایثاریان"  برای فیلم " شکارچی نهنگ" از  تهران،   " شاهین علیخانپور" برای فیلم " نرمش" از  اصفهان،  " مرتضی خانجانی " برای فیلم " بین ما" از اصفهان، " حامد اصلانی و امیر آرین " برای فیلم "دریازدگی" از  تهران،  " عاطفه محرابی " برای فیلم " #ساعت_چهار" از تهران و  " پوریا حیدری اوره " برای فیلم " نگاه " از تهران  رسید.

جوایز بخش فیلمنامه  

در بخش فیلمنامه  لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال به " امید رشیدی نسب و بهزاد علوی " برای فیلمنامه "بار هستی" از خرم آباد اهداشد.

لوح تقدیر و مبلغ 5میلیون ریال به " عباس محمدی گیلوائی به عنوان نفر دوم " برای فیلمنامه " در حمام نمره " از تهران تعلق گرفت.

 لوح تقدیر و مبلغ 10میلیون ریال به عنوان نفر سوم نیز به "محمدرضا  امین آبادی , امیرحسین شاکری فینی"  برای فیلمنامه  " مکان"  از  کاشان اختصاص یافت.

دیپلم افتخار بخش فیلمنامه و اهدای تندیس

دیپلم افتخار و مبلغ 15میلیون ریال به عنوان نفر دوم به " نسیم سیفی پور، نسیم  محمدی فارسانی، مجید شیدا " برای فیلمنامه " نارین " از  تهران اهدا شد.

اهدای تندیس بخش فیلمنامه

تندیس جشنواره و مبلغ 20میلیون ریال به عنوان نفر اول نیز به " علی شیرخانی " برای فیلمنامه " بهمن کوتاه" از تهران اهداشد.

 

اهدای جوایز بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی

تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به " بابک نبی زاده " برای فیلمنامه "زیباترین سرباز زمین" از  تهران اهداشد.

اهدای جوایز و اولویت حمایت از تولید اثر در بخش ویژه فیلمنامه

تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی همراه با اولویت حمایت از تولید اثر به مبلغ60 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلمنامه بخش ویژه به "جعفر بزمی یان" برای فیلمنامه " گلوله ای که به هدف نخورد " از کاشان رسید که موضوع آن ترور نافرجام شاه توسط شهید شمس آبادی از منطقه کاشان و آران و بیدگل بود و  فیلمنامه نویس تندیس خود را به خانواده این شهید اعطاکرد.

جوایز بخش عکس

لوح تقدیر و مبلغ 5میلیون ریال به امین دهقان برای عکس " کویر مرنجاب " از اصفهان اختصاص بافت.

 لوح تقدیر  و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان بهترین استعداد جوان به "محمدامین فنایی"  برای عکس "نگاه"  از  اراک اهداشد.

 لوح تقدیر  و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان عکس سوم  به" آرمین امیریان" برای عکس " مشروط"  از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در  بخش عکس

دیپلم افتخار  و مبلغ 15میلیون ریال به عنوان عکس دوم به "مجید حجتی" برای عکس " سفره های طلایی" از  اصفهان تعلق یافت.

 تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال نیز به عنوان عکس اول  به "حسین قربانی مهرزاد" برای عکس " خرس و پرنده" از تهران اهداشد.

جایزه بخش ویژه عکس

 لوح تقدیر  و مبلغ 10میلیون ریال به عنوان عکس بخش ویژه  به " محمدرضا دومیری گنجی" برای  مجموعه عکس " گذری بر جاذبه های شهر کهن " از تهران اهداشد.

مجموعه عکس اثری شایسته دریافت جایزه نشد

هیئت داوران در بخش مجموعه عکس ، اثری را شایسته دریافت جایزه نیافت.

جوایز بخش پژوهش فیلم مستند

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به "علیرضا دهقان و راحیل صحرایی" برای فیلم " بی گدار " از تهران از میان این چهار کاندید از جمله  " محمدعلی هاشم پور" برای فیلم " بیست و شش " از بابل،  " علیرضا دهقان و راحیل صحرایی" برای فیلم " بی گدار " از تهران ، " فرشاد احمدی دستگردی" برای فیلم " رودنامه خوانی " از اصفهان و " محمدهادی اسفندیاری " برای فیلم " بایداق " از تهران اهداشد.

جوایز  بخش فیلمنامه

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به " ابوالفضل کاهانی"  برای فیلم " بین ما " از اصفهان از میان   این 6 کاندید از جمله   " آرمین ایثاریان" برای فیلم " شکارچی نهنگ " از تهران،  " علی عسگری و فرنوش صمدی"  برای فیلم " نگاه " از  تهران، " عاطفه محرابی" برای فیلم " #ساعت_چهار" از  تهران،

" ابوالفضل کاهانی"  برای فیلم " بین ما " از اصفهان، " فردین انصاری نژاد" برای فیلم " نرمش " از اصفهان و  " حامد اصلانی" برای فیلم " دریازدگی " از تهران تعلق گرفت.

جوایز بخش تصویربرداری

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به "ایمان صالحی" برای فیلم تجربی " مرد و مرگ " از اصفهان از از میان  این چهار کاندید از جمله  " هاشم مرادی" برای فیلم " از حَسَکه با عشق" از  تهران، " حسن ناحی" برای فیلم " تالسا " از تهران،  " علی حسین زاده " برای فیلم " چتر خاکستری" از اصفهان، " ایمان صالحی " برای فیلم " مرد و مرگ" از اصفهان و " احسان کفاش"  برای فیلم " اتیکت" از  تهران اهداشد.

جوایز بخش تدوین

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به  " سروش محمدزاده " برای فیلم " #ساعت _ چهار "  از تهران از  میان پنج کاندید از جمله " یلدا جبلی" برای فیلم " نگاه " از تهران، " سروش محمدزاده"  برای فیلم " #ساعت_چهار " از تهران، "حسن کوچکی" برای فیلم " نرمش " از اصفهان، " سیدمهدی حسینی" برای فیلم " ارباب " از تهران و "رضا پیلگاه " برای فیلم " تنیدن در تن" از تهران تعلق گرفت.

جوایز بخش صدا

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به صورت مشترک به "علی کاظمی" برای صدابرداری فیلم " وحشی " از اصفهان و "محمود خرسند"  برای صداگذاری فیلم " #ساعت_چهار" از تهران از میان پنج  کاندید از جمله   "علی کاظمی " برای صدابرداری فیلم " وحشی" از اصفهان، " محمود خرسند"  برای صداگذاری فیلم " #ساعت_چهار " از  تهران،  " آرش قاسمی" برای صداگذاری فیلم " درخت زیتون سعد" از تهران،  " احسان افشاریان" برای صداگذاری فیلم " از حَسَکه با عشق " از  تهران و  " حسن شبانکاره "  برای صداگذاری فیلم " تنیدن در تن" از  تهران اهداشد.

جوایز بخش بهترین فیلم پویانمایی

تندیس جشنواره و مبلغ  30 میلیون ريال به "علی عزیزی " برای فیلم " پروانگی " از تهران از میان   پنج کاندید " علی عزیزی" برای فیلم " پروانگی " از تهران،  "سپیده اقبالی " برای فیلم " سبز و صورتی " از تهران،  " داریوش اسکویی "برای فیلم " باربر " از تهران و  " امیرحسین رحیم زاده" برای فیلم " پالیزار " از کاشان اختصاص یافت.

تندیس جشنواره و مبلغ  30 میلیون ريال به" محمدرضا حافظی" برای فیلم " راه بی عبور" از خرم آباد از میان  پنج  کاندید " رضا غلامی مطلق" برای فیلم " قارشلق " از بجنورد، " علی خوشدلی" برای فیلم " چهل و یک" از کاشان،

 " محمدرضا حافظی" برای فیلم " راه بی عبور " از خرم آباد،  " سعید شاه حسینی" برای فیلم " حلبی ساز " از اراک و  " علیرضا دهقان"  برای فیلم " بی گدار " از تهران اهداشد.

جوایز بخش بهترین فیلم با نگاه تجربی

تندیس جشنواره و مبلغ  30 میلیون ريال به" رضا پیلگاه" برای فیلم " تنیدن در تن" از تهران از میان  سه کاندید " علی گردان "برای فیلم " هجوم " از تهران،   " بهنام عافیت " برای فیلم " خوابگرد" از تهران و " رضا پیلگاه" برای فیلم " تنیدن در تن " از تهران رسید.

جوایزبهترین فیلم بخش ویژه

تندیس جشنواره و مبلغ 30میلیون ریال اهدا می شود به آقای علی شاهیده به خاطر مجموعه آثار ایشان با موضوع تاریخ و فرهنگ شهر کاشان اهدا شد.

جوایز بخش بهترین فیلم داستانی

تندیس جشنواره و مبلغ  35میلیون ريا به " شاهین علیخانپور" برای فیلم " نرمش " از اصفهان از میان  پنج کاندید  " مرتضی خانجانی " برای فیلم " بین ما " از  اصفهان، " فرنوش صمدی" برای فیلم " نگاه " از  تهران،" شاهین علیخانپور" برای فیلم " نرمش " از  اصفهان، " حامد اصلانی " برای فیلم " دریازدگی " از  تهران و  " عاطفه محرابی" برای فیلم " #ساعت _ چهار" از تهران اهداشد.

جوایز بخش تقدیر ویژه هیئت داوران

لوح تقدیر و مبلغ 2میلیون ریال به عنوان جایزه ویژه هیئت داوران به " سیاوش فرهادی " برای فیلم " دومان " از بجنورد اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال به "شهره موسوی" برای بازی در فیلم "وحشی" از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال به "حامد سرامانی و سارا موسوی" برای طراحی صحنه فیلم "بازگشت از نیمه راه" از گرگان اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال به  " محمد طالبی "  برای فیلم داستانی " زنبوردار " از کاشان اهدا شد.

شایان ذکر است: یک هزار و 768 اثر (تک عکس و مجموعه) به این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت 42 تک عکس و مجموعه عکس در سه بخش از 10 استان کشور به بخش مسابقه و رقابت نهایی راه یافتند.

66 فیلم کوتاه از فیلمسازان استان های تهران، اصفهان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و کاشان در این جشنواره به نمایش درآمدند.

مراسم اختتامیه پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در کاشان با حضور سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان کشور، خیرمقدم و خوش آمدگویی پروفسور عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان و سخنرانی های سعید ابریشمی راد  شهردار کاشان به عنوان رئیس ستاد جشنواره، سید هدی رضوی زاده دبیر جشنواره، اجرای خسروی خواننده  و بخش کلیپ همراه با اهدای جوایز و آیین بزرگداشت سی سالگی تاسیس دفتر سینمای جوان و تجلیل از 30 سال تلاش رضا بهمنی به عنوان مسئول انجمن سینمای جوان ایران-دفتر کاشان  در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.