رئیس سازمان ثبت احوال کشوردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت : فعالیتی که در آن اخلاص و نیت خوب ؛ تلاش بدون توقع پیگیری و با حداقل هزینه از بیت المال این کار خوب صورت گرفته منشا خیر ، برکت و خدمت است اداره ثبت احوال این شهرستان با تلاش شبانه روزی همکاران و با مکانیزه شدن پیشرفت خوبی داشته است.
حمید درخشان نیا در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره جدید ثبت احوال افزود : فرایند صدور کارت هوشمند ملی طرح بسیار مهمی برای تحقق دولت الکترونیک است و این کار با جدیت از سال 94 شروع شده است و در سال 97 به پایان خواهد رسید .
وی تصریح کرد: این کار در ردیف کشورهای توسعه یافته مثل فرانسه ، نروژ ، سوئد ، المان انجام گرفته است.
درخشان نیا با اشاره به قابلیتهای در نظر گرفته شده در کارتهای هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضاء الکترونیکی در این کارتها پیش بینی شده است .
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارتهای هوشمند به گونهای طراحی شده که دارندگان کارت میتوانند از این کارتها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارتهای هوشمند استفاده کنند و در واقع کارتهای ملی همانند کارتهای بانکی در استفاده از عابربانکها عمل خواهند کرد.
درخشاننیا بیان داشت: براساس بخشنامه دولت از بخش استخدامی به سازمان ثبت احوال، این سازمان مکلف شد تا به صورت پایلوت در استانها سمنان،خوزستان و قم حذف کپی مدارک انجام شود ضمن اینکه طرح اشاره شده پس از اجرای پایلوت به زودی در سراسر کشور اجرا شود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: در طرح اشاره شده قرار است دستگاههای اجرایی برای استعلام هویت افراد از طریق پایگاه ثبت احوال اقدام کنند و با این طرح دیگر نیازی به کپی مدارک نیست.
اداره ثبت احوال اردکان در سال 1348 تاسیس و در سال 1360 ساختمان آن به بهره برداری رسید هم اکنون این اداره در ساختمانی دو طبقه با زیربنای 400 مترمربع و با هزینه 400 میلیون تومان با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور، امام جمعه ، فرماندار اردکان به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/ ی