رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: 2 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 97 گامی مثبت بوده اما کافی نیست.

2000 میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کافی نیست/لزوم شتاب بیشتر برای تحقق عدالت اجتماعیمحمدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اختصاص 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 97 برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گامی مثبت بوده است، گفت: اما این مبلغ برای اجرایی کردن ماده 30 قانون برنامه ششم کافی نیست.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس این اعتبار برای سال 97 پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: معتقدم عزم جدی‌تری برای اجرایی کردن این ماده قانونی باید وجود داشته باشد. 

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس تاکید کرد: این اقدامات قدم‌های موثری محسوب می‌شوند، اما برای تحقق عدالت اجتماعی شتاب بیشتری در حوزه رسیدگی به معیشت بازنشستگان و اجرایی ساختن قانون همسان‌سازی لازم است.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: دولت و مجلس باید به گونه‌ای عمل کنند که بازنشستگان لشکری و کشوری شاهد حرکت ملموس آنها برای رسیدن به اهداف برنامه در این حوزه به خصوص باشند.

حاجی‌بابایی بیان کرد: این مبلغ برای یک سال ناکافی است و باید مورد بازنگری قرار گیرد، در مراحل مختلف تدوین و تصویب برنامه ششم هم یکی از اصلی‌ترین مواد مورد تاکید ما این ماده بوده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم تلاش برای توسعه عدالت در جامعه گفت: بیانات ایشان هم مسئولیت ما را در این راه که یکی از اَشکال توسعه و برقراری عدالت در جامعه است را سنگین تر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
خبر خوبی بود
آخرین اخبار