استاندار اصفهان برطراحی شیوه و رویکرد جدید مبارزه با مواد مخدر با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان دانشگاهی تاکید کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: جهت‌گیری برنامه‌های پیشگیری و مبازره با مواد مخدر باید از یک مرکزیت فکری نشأت گرفته شود.

وی با تأکید بر این‌که باید روش‌های مؤثرتری نسبت به گذشته در خصوص مبارزه با مواد مخدر به کارگرفته شود، افزود: باید با ارزیابی اقدامات گذشته و بر اساس چارچوب‌ها و مأموریت‌های جدید، وظایف دستگاه‌ها مشخص شود که این امر باید در اتاق فکر انجام پذیرد.

استاندار اصفهان ارزیابی وضعیت موجود و تدبیر برای وضعیت مطلوب‌تر را مهم خواند و افزود: باید روش‌های مؤثرتری نسبت به گذشته در یک برنامه‌ریزی کلی و عملیاتی مشخص و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی و ارزیابی اقدامات و برنامه‌های انجام شده در صورتی که روش‌های اتخاذ شده مطلوب بود ولی دستگاه‌ها خوب عمل نکرده باشند باید پیگیری شود ولی اگر روش‌ها، علمی و مطلوب نبود باید  در اصلاح روش‌ها و ایجاد اقدامات مطلوب‌تر برنامه‌ریزی و در برنامه‌ها و اصلاح رویکردها تجدیدنظر شود.

مهرعلیزاده تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی استان و افراد متخصص و کارشناسان دانشگاهی باید از ظرفیت این افراد برای طراحی شیوه و رویکرد جدید برای آینده استفاده شود.

وی اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از اساتید و افراد متخصص و ایجاد اتاق فکر در خصوص تهیه برنامه جامع و عملیاتی مبارزه با مواد مخدر اقدام و در اسرع وقت این طرح به عنوان نقشه راه سال 97 این ستاد، به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود.

در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در خصوص اردوگاه مجرمان مواد مخدر، اجرای طرح آرامش (ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر و سابقه‌دار و خرده فروشان مواد مخدر) از 15 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه، روند احداث و راه‌اندازی مرکز جامع درمان و کاهش آسیب معتادان مرکز استان و ایجاد و گسترش امکانات عمومی تشخیص و درمان - بازتوانی بحث و تبادل نظر شد. 

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.