بیش از ۲۶ هزار تن شیر در دامداری‌های شهر‌های تنکابن و میاندورود تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عقیل استادی مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: ۱۱ ماهه ابتدای امسال، ۱۱ هزار تن شیر در دامداری‌های شهرستان تنکابن تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۷۰۰ راس دام این شهرستان سنتی است، افزود: یک هزار و ۸۲۰ راس آن دام سنگین و ۸۸۰ رأس دام سبک است.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: ۴ واحد دامداری صنعتی به ظرفیت ۱۰۳ راس دام مولد سنگین شیری در این شهرستان وجود دارد که سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن شیر تولید می‌شود.

استادی افزود: شیر خام این شهرستان توسط ۳ مرکز جمع آوری شیر و کارخانجات لبنی از دامداران خریداری و برای تولید فرآورده‌های مختلف و عرضه به بازار مصرف ارسال می‌شود.

وی گفت: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، امسال از محل خط اعتباری ۵ مکانیزاسیون کشاورزی، ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان در شهرستان تنکابن پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن افزود: این تسهیلات برای خرید تراکتور، کمباین مخصوص برنج، ماشین نشاکار، روتیواتور، تیلر و دروگر به متقاضیان پرداخت شد.

وی با تاکید بر اهمیت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی، گفت: با توجه به یارانه‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، استفاده از دستگاه‌های خاص و با تکنولوژی روز دنیا از اهداف توزیع این اعتبارات است.

موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود نیز گفت: ۱۱ ماهه ابتدای امسال، ۱۵ هزار تن شیر در دامداری‌های میاندورود تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۴۲۰ رأس دام سنگین و ۵۲ هزار رأس دام سبک در این شهرستان وجود دارد، افزود: ۴۰ درصد از دامداری‌های این شهرستان سنتی و مابقی صنعتی و نیمه صنعتی است.

وی گفت: شیر خام این شهرستان توسط ۶ مرکز جمع آوری شیر و کارخانجات لبنی از دامداران خریداری و برای تولید فرآورده‌های مختلف و عرضه به بازار مصرف ارسال می‌شود.

موسوی تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از پوسیدگی دندانها، تقویت و استحکام استخوان‌ها را از خواص مصرف شیر برشمرد.

انتهای پیام/آ

افزایش تولید شیر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.