حدود دو هفته پس از سرنگون شدن جنگنده اف ۱۶ متجاوز رژیم صهیونیستی در خاک سوریه، اسرائیل مدعی شد اشتباه خلبانان باعث سقوط آن شده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به اشتباه خلبان جنگنده اف-16به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، در تحقیقات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اشتباه خلبان جنگنده اف-16 این رژیم علت سقوط این جنگنده اعلام و تاکید شد که سرنشینان این جنگنده آنطور که باید از خود دفاع نکردند و در تعامل با موشک‌های ارتش سوریه دچار اشتباه شدند!

این در حالی است که این جنگنده در دهم ماه فوریه بوسیله پدافند هوایی سوریه در زمان تجاوز به حریم هوایی این کشور سرنگون شد. در نتیجه رژیم صهیونیستی در زمان انجام حملات هوایی به سوریه، یکی از جنگنده‌های فراصوت خود را از دست داد.

 در گزارش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی آمده است خلبانان این جنگنده نتوانستند در مواجهه با موشک‌های ارتش سوریه به خوبی از خود دفاع کنند. اقدامات آنها مطابق با اولویت‌های دستور داده شده برای مقابله با خطر موشکی نبوده است.

در این گزارش آمده است که خلبانان این جنگنده -که ماموریت نابودی مرکز کنترل و فرماندهی هواپیماهای بدون سرنشین را داشتند- متوجه شدند که در معرض تهدید موشکی ارتش سوریه قرار دارند.

نتایج این تحقیقات مشخص کرد که برنامه‌ریزی برای این ماموریت به درستی انجام شده و اطلاعات عملیات بر اساس آن نیز صحیح بوده است. همچنین تحقیقات نشان داد که سیستم هشدار‌دهنده اف-16 به درستی کار کرده است.

در گزارش مربوط به نتایج تحقیقات آمده است که علیرغم اشتباهات خلبانان، تصمیم آنها برای خروج از جنگنده و نجات زندگی‌شان به درستی گرفته شد.

یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد: سرنشینان این جنگنده اولویت‌های اصلی در خصوص تهدید موشک‌های سوریه را در نظر نگرفتند.

گادی آیزنکوت، ژنرال رژیم صهیونیستی در زمان دریافت نتیجه تحقیقات در نشستی با افسران نیروی هوایی این رژیم گفت: مسیر موفقیت عملیاتی برای ما اغلب با ریسک فراوان همراه است. از شما انتظار داریم که مسئولیت انجام ماموریت‌ها را برعهده بگیرید.

دو هفته پیش سامانه‌های دفاعی ارتش سوریه، جنگنده اف ۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی را سرنگون کردند.

انتهای پیام/

ادعای رژیم صهیونیستی درباره علت سقوط اف 16 در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار