هافینگتن پست: سرنگونی یک جنگنده از نسل چهارم، نشانگر ضعف نیروی هوایی اسرائیل است

هافینگتن پست در گزارشی اعلام کرد سرنگونی جنگنده اف-۱۶ اسرائیل از سوی سوریه، نمایانگر ضعف نیروی هوایی اسرائیلی‌هاست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هافینگتن پست در گزارشی اعلام کرد سرنگونی یک فروند جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی که از نسل چهارم به شمار می رود و فرماندهان اسرائیلی به آن افتخار می کنند، از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه، نشانگر ضعف نیروی هوایی تل آویو است و این بر خلاف آن چیزی است که در محافل نظامی این رژیم تبلیغ می شود.

این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد این واقعه ضربه ای محکم به حاکمیت هوایی اسرائیل در منطقه به حساب می آید؛ چرا که هدف قراردادن یکی از پیشرفته ترین جنگنده های نسل چهارم می تواند تأثیری خطرناک بر قدرت هوایی اسرائیل در صورت جنگ با ایران داشته باشد.

این پایگاه سپس با توجه به ارزیابی پایگاه «Aviation Analysis Wing» که در زمینه بررسی قدرت نظامی هواپیماهای جنگی فعالیت دارد، نوشت: پدافند سوریه با وجود قدیمی بودن و استهلاک توانست یک چنین جنگنده ای را که از معروفترین هواپیماهای جنگی در سطح جهان است، ساقط کند.

این پایگاه همچنین نوشته است جنگنده‌های اف-16 که دارای موتور F100-PW-229 هستند، از افتخارات شرکت آمریکایی «پِرَت اند ویتنی» به شمار می روند و حداثکر نیروی محرک پیشران آن 29100 پوند بوده و دارای مخزن سوختی منحصر به فرد است؛ بطوری که قادر است بیش از 40 درصد از میزان سوختی که در حالت طبیعی قادر به گنجایش آن است را در خود نگه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار