عضو مجمع تیشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که اختلاف تصنعی میان ایران و عراق ایجاد کنند.

ضرورت حفظ و تقویت مشترکات میان دو ملت ایران و عراق/ آمریکا می‌خواهد اختلاف تصنعی ایجاد کندبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از دیدار با شیوخ عشایر اهل سنت و در جمع خبرنگاران، توضیحاتی درباره جزئیات این دیدار داد و اظهار کرد: امروز ملاقاتی با روسای عشایر بزرگ عراق داشتیم. آنان در مورد مشترکات میان دو کشور، تقویت همکاری‌ها و اهداف مشترک صحبت‌هایی کردند.

وی ادامه داد: همچنین روسای عشایر از کمک‌های جمهوری اسلامی به دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش و جلوگیری از تجزیه این کشور سپاسگزاری کردند؛ هر دو طرف تأکید داشتیم که هیچ دو ملتی همچون ایران و عراق تا این حد به یکدیگر نزدیک نیستند.

ولایتی با بیان اینکه مشترکات میان ایران و عراق بسیار زیاد است، اضافه کرد: بعد از گذشت 8 سال  جنگی که صدام حسین با کمک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه به دو ملت تحمیل کردند، امروز می‌بینیم که میان دو ملت بزرگ ایران و عراق هیچ دشمنی و خصومتی وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در اربعین حسینی چند میلیون زائر ایرانی به عراق می‌روند و مورد احترام و استقبال مردم این کشور قرار می‌گیرند. همچنین مردم عراق هم به زیارت حضرت معصومه (ص) و امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و در میان مردم ایران احساس بیگانگی نمی‌کنند، این مسئله سرمایه بزرگی است که باید هر دو کشور از آن دفاع کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت مشترکات میان دو ملت گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که اختلاف تصنعی میان این دو کشور ایجاد کنند، اما با هوشیاری دو ملت و یاری خداوند موفق نخواهند شد.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا بیان کرد: چینن مسئله‌ای اصلا مطرح نشده است؛ جمهوری اسلامی می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش در عراق هستند و ملت و دولت عراق هم با این مسئله شدیداً مخالفند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: همکاری‌های میان ایران و عراق در سیاست‌های بین‌المللی روز به روز افزایش می‌یابد و تقویت خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۱۸:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
آمریکا از ابتدا به دنبال اختلاف افکنی میان کشورهای مسلمان هست
آخرین اخبار