عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند، باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

امیدواریم رفت و آمد رجال سیاسی و مذهبی موجب تقویت عراق و ایران شودبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری صبح امروز با جمعی از شیوخ عشایر اهل سنت عراق دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار گفت: امیدواریم سفر این هیئت موجب برکاتی برای دو ملت عراق و ایران شود. امیدواریم تبادل هیئت‌ها و رفت و آمد رجال سیاسی، مذهبی و اجتماعی میان دو کشور استمرار یابد و موجب تقویت روابط شود.

ولایتی با تأکید بر اینکه وحدت دو ملت و اشتراکات آنان سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد، ادامه داد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از دو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود، عراق تاکنون به وسیله طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند، اظهار کرد: باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

شیخ جاسم الکنانی با اشاره به نقش عشایر این کشور در اداره عراق بعد از ورود اشغال‌گران آمریکا و سقوط صدام جنایتکار اظهار کرد: بعد از اینکه نیروهای اشغالگر آمریکایی وارد عراق شدند کشورما تا دو سال دولت نداشت و عراق به دست عشایر اداره می‌شد.

وی ادامه داد: در حقیقت آمریکایی‌ها راضی نبودند که عراق امنیت و صلح داشته باشد و آنان در راستای اهداف خود شروع به ساختن فتنه‌هایی کردند که به موجب آن می‌خواستند میان طایفه‌ها و مذاهب مختلف اختلاف ایجاد کنند.

نماینده علمای اهل سنت عراق تصریح کرد: ملت عراق یکپارچه در مقابل فتنه‌انگیزی آمریکایی‌ها ایستادند و اجازه ندادند میان شیعه و سنی اختلافی ایجاد شود.

الکنانی با اشاره به نقش مهم مرجعیت عراق و به ویژه آیت‌الله سیستانی در مبارزه با داعش اضافه کرد: عشایر عراق در مقابله با داعش همان موضع قیام سال 1920 را اتخاذ کردند و ما با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

وی تأکید کرد: ما از مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران به دلیل همکاری و جانبداری از ملت عراق در مبارزه با داعش کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام /

برچسب ها: عراق ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار