مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماهه امسال خیران اردبیلی ۳۵ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسین دشتی ،مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در  نشست با مسئولان کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه با ترویج فرهنگ مناسب احسان و نیکوکاری در مدت 11 ماهه امسال خیران اردبیلی 35 میلیارد و 638 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.

وی با اشاره به این که 259 میلیارد و 216 میلیون ریال درآمدهای مردمی کمیته امداد در استان تحقق یافته است افزود: تمام این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در استان بسیار موثر عمل کرده و خوشبختانه طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته با عملکرد 106 درصدی روبه‌رو شدیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 184 هزار صندوق صدقات با 49 درصد نفوذ در بین خانواده‌های زیرپوشش فعال است و طبق آخرین آمار به دست آمده رقم درآمد فطریه و کفارات 11 میلیارد ریال، درآمد زکات 23 میلیارد ریال و درآمد جشن‌های عاطفه و نیکوکاری 33 میلیارد ریال برآورد شده است.

دشتی اظهار کرد: تامین جهیزیه به نوعروسان، احداث خانه‌ها، تعمیر و بهسازی مساکن و خدمات عمرانی برای خانواده‌های زیرپوشش و نیازمند از اقداماتی است که در دستور کار قرار داده شده و در این زمینه اقدامات مناسب و قابل توجهی انجام یافته که امید می‌رود با کمک و همکاری همه‌جانبه خیران و نیکوکاران شاهد توسعه این فرهنگ ارزشمند باشیم.

وی تصریح کرد: کل هزینه‌های عمرانی در حوزه کمک و یاری مددجویان 62 میلیارد ریال برآورد شده و 91 میلیارد ریال پرداخت وام قرض‌الحسنه اعم از کارگشایی و محکومان جرایم غیرعمد به انجام رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان نیز اظهار کرد: 200 پایگاه ثابت و سیار به همین منظور در استان دایر هستند که 70 درصد این پایگاه‌ها ثابت و مابقی سیار هستند.

انتهای پیام/ع

وجود 184 هزار صندوق صدقات در سطح استان اردبیل

 

برچسب ها: صدقه ، خیرین ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.