با حضور رئیس‌ کل دادگستری سومین دوره کارآموزی قضایی در خوزستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد افشارنیا، رئیس‌کل دادگستری گفت: قاضی نباید از مراجعه مکرر به مراجعین خسته شود و یا از سر لجاجت با ارباب‌رجوع یا وکیل وی رأی دهد. اگر دچار لغزش و اشتباهی شد بلافاصله آن را اصلاح کند و هرگاه حق را شناخت از مراجعه به آن حتی اگر دشواری به دنبال داشته باشد، نهراسد و خود را هرگز در پرتگاه حرص و آز قرار ندهد و فریفته ستایش دیگران نشود.

وی بیان داشت: کارآموزان  باید مانند یک قاضی عمل کنند و نسبت به اعمال و رفتار خود دقت داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، سخت‌ترین و مهم‌ترین شرایط در میان همه کارگزاران حکومتی را مربوط به قضات می‌دانست و در نهج‌البلاغه به مالک اشتر توصیه ­کرده است که قضات را از میان بهترین وبرترین افراد جامعه انتخاب کند.

دکتر افشارنیا ادامه داد: طبق روایات وارده از امام صادق (ع)، قضا چهار دسته‌اند که تنها قضاتی وارد بهشت می‌شوند که عالمانه و به‌حق قضاوت کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید سعدی، سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری خوزستان گفت: انسانی که در مسند قضاوت می‌نشیند باید در عین این‌که به‌دوراز غرور و تکبر است، خود را در جایگاه والایی ببیند و مراقب رفتار و منش خود باشد.

وی بیان کرد: کارآموزان قضایی باید تمام‌وقت خود را صرف مطالعات علمی کنند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

گفتنی است؛ در این دوره 30 نفر از کارآموزان قضایی حضور دارند و به مدت 616 ساعت آموزه‌های قضایی را در قالب علمی و مهارتی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/م

سومین دوره کارآموزی قضایی در خوزستان برگزار شد

برچسب ها: قاضی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار