مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی گفت: 19 هزار شغل جدید طی سه سال آینده برای مددجویان تحت پوشش ایجاد می شود.

ایجاد 19هزار شغل جدید برای مددجویان در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه 34 هزار خانوار تحت پوشش بین 20 تا 50 سال هستند که 68 درصد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، افزود: طی تفاهم نامه ای با نظام پرستاری پنج هزار زن سرپرست خانوار را به کلاس های آموزشی می فرستیم تا بعد از اخذ مدرک شاغل شوند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما ایجاد اشتغال پایدار است،خاطرنشان کرد: با دوخت لباس های بیمارستانی نیز برای 2 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد می شود.

کلامی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه عید نوروز، از برپایی هشت پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در تبریز خبر داد و گفت: در سایر شهرستان ها نیز به نسبت تراکم جمعیتی یک تا سه پایگاه به منظور جلب مشارکت های مردمی برپا می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: در اولین گام روز 16 اسفند ماه این جشن را در مدارس برگزار می کنیم و تمام کمک های جمع آوری شده در بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس تقسیم توزیع می شود.

کلامی از جمع آوری 160 میلیارد ریال کمک مالی در جشن نیکوکاری سال گذشته خبر داد و گفت: امسال برای جمع آوری 200 میلیارد ریال برنامه ریزی کرده ایم که با حساب سرانگشتی برای هر خانواده تحت پوشش 2 میلیون ریال می رسد.

وی با اشاره به 56 هزار حامی ایتام در آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه برخی از خیران تمایل به حمایت از کودکان زیر 10 سال دارند و این درحالی است که فرد بدون سرپرست 15 ساله نیز یتیم محسوب می گردد.

کلامی ادامه داد: به همین جهت نیز برخی کودکان چندین حامی دارند و ماهیانه تا 10 میلیون ریال نیز مستمری دریافت می کنند ولی پسر 15 ساله ای که هزینه های بیشتری دارد ماهیانه حدود 500 هزار ریال مستمری می گیرد.

 

انتهای پیام/ش

جمع آوری 160 میلیارد ریال کمک مالی در جشن نیکوکاری سال گذشته

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.