مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری، 20 موزه جدید در فضاهای فرهنگی این استان راه اندازی می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،جلیل جباری در جلسه هماهنگی احداث موزه بوکان، افزود:  موزه استاد هیمن در مهاباد، موزه صلح در سردشت، موزه قاجار در ماکو، موزه مدرسه در مدرسه 22 بهمن ارومیه، موزه کودک در ارومیه و موزه شهر چالدران از جمله این موزه هاست.

وی گفت: موزه سردشتدر زمینی که از سوی سپاه پاسداران اهدا شده  به مساحت چهار هزار مترمربع، با هفت میلیارد ریال اعتبار آماده واگذاری به پیمانکار است ،  زمینموزه شهر چالدران نیز از طرف اعضای شورای اسلامی شهر اهدا شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص موزه بوکان نیز گفت: این موزه در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع در پارک ساحلی جنب هتل تازه احداث شده شهر بوکان راه اندازی می شود.

به گفته وی زمین این موزه توسط شهرداری واگذار شده و عملیات اجرایی آن نیز با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار اولیه در سال آینده آغاز می شود.

فرماندار بوکان  جمال خسروی نیز  از ایجاد خانه مفاخر در بوکان خبر داد و افزود: با خرید منزل مسکونی شاعر نامی، 'ماموستا عباس حقیقی' توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری، منزل وی به خانه مفاخر تبدیل می شود.

انتهای پیام/ا

ایجاد خانه مفاخر در بوکان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.