رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تمام نیرو‌های گردشگری شهرستان در حال آماده‌باش به سر می‌برند.

جمع آوری نخاله‌های تپه تاریخی چنارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد طاهریان مقدم افزود: با توجه به برخی ساخت‌وساز‌های غیر مجاز این اداره با تقویت یگان حفاظت از کلیه مراکز تاریخی در شهرستان حفاظت و با هرگونه ساخت‌وساز غیر مجاز و حفاری غیر مجاز به شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب به برج تاریخی رادکان چناران شایعه است، افزود: برج تاریخی چناران سالم است و نگهبان مستقر یگان حفاظت میراث نیز به‌طور مستمر از آن مجموعه پاسداری می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب به برج تاریخی رادکان چناران به ما نرسیده و این اداره هیج مجوز جدیدی برای هرگونه ساخت‌وساز در اطراف این برج صادر نمی‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری چناران با انتقاد از برخی افراد که پا روی شناسنامه هویتی شهرستان می‌گذارند، تصریح کرد: امروز تمام زباله‌ها و نخاله‌هایی را که برخی افراد برای دومین‌بار در تپه تاریخی چناران ریخته بودند جمع‌آوری و از تپه تاریخی با کمک دوستداران میراث به بیرون برده شد .
 
طاهریان گفت:امیدواریم افرادی که دست به چنین کار‌هایی می‌زنند و پای خود را روی شناسنامه هویتی شهر می‌فشارند از کرده خود پشیمان شوند و به جای ریختن نخاله از این تپه تاریخی حفاظت می‌کنند.

وی افزود: نیرو‌های گردشگری شهرستان در ایام نوروز در آماده باش هستند و قرار است نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و غذا‌های بومی-محلی در محل پارک زائر شهرستان برای بازدید زائرین در چناران افتتاح شود تا بدین وسیله علاقمندان بتوانند از این نمایشگاه که در ورودی شهر چناران است بازدید کنند.

انتهای پیام// ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.