سه تن از وزرای کابینه انگلیس به «ترزا می» هشدار دادند اگر اعضای مخالف حزب محافظه‌کار و حزب کارگر برای جلوگیری از برنامه برکسیت متحد شود، دولت سقوط خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پالیتیکس هوم، جولیان اسمیت، رئیس مجلس عوام انگلیس هفته پیش به ترزا می، نخست‌وزیر این کشور هشدار داد که تهدید بسیار جدی از سوی برخی اعضای حزب محافظه‌کار و حزب مخالف آن (حزب کارگر) برای ناکام گذاشتن دولت در مسئله عضویت در اتحادیه گمرکی پس از خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) وجود دارد.

وزرای ارشد کابینه «ترزا می» نیز پیشنهاد داده‌اند که وی با کمک محافظه‌کاران طرفدار خود در مجلس از قدرت آن‌ها بکاهد.

در طول مذاکرات هفته گذشته در چکرز، کارن برادلی، وزیر امور خارجه ایرلند نیز هشدار داد که اگر کار به رای‌گیری بکشد، محافظه‌کاران برای نجات دولت نمی‌توانند برروی حزب اتحادگرای دموکراتیک  (DUP) حساب کنند.

دیوید دیویس، وزیر برکسیت هم گفت که نمایندگان «اروپاگریز» مجلس به رهبری «ژاکوب ریس موگ» نیز اکنون در برابر هرگونه تغییر موضع دولت درباره برکسیت، از جمله پذیرش اتحادیه گمرکی، خواهند ایستاد.

یک گروه تحقیقاتی متشکل از نمایندگان پارلمانی اروپا  در اوایل هفته جاری خواسته‌های پیشنهادی خود را در مورد برکسیت در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس ارائه دادند.

گزارشات دیگر حاکی از این است که بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، اصرار دارد که جدا شدن انگلیس از مقررات اروپا می‌تواند خط قرمزی برای مذاکرات تجاری آینده باشد.

منبعی به ساندی تایمز گفته است: «بوریس جانسون هیچ تمایزی میان پیشنهاد و خواسته اصلی ما قائل نمی‌شود. ما باید این را به دست بیاوریم.»

ترزا می پس از شروع پر سروصدای امسال، قرار است به دنبال سخنرانی روز جمعه یک بار دیگر در روز سه شنبه با اعضای مجلس نشست ویژه برگزار کرده و بار دیگر مواضع خود درباره برکسیت را مطرح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار