جوجه ریزی پولت در خراسان جنوبی در 11 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

قاسم عجم سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:جوجه ریزی پولت در استان خراسان جنوبی در 11 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

وی دلیل آن را افزایش تقاضای بازار برای تخم مرغ و ضرورت نوسازی سنی مزارع تخمگذار استان دانست.

عجم گفت:طی 11 ماه سال 96 تعداد 639 هزار قطعه جوجه یکروزه تخمگذار به مزارع تخمگذار استان وارد شده است.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان افزود:جوجه های حمل شده به استان همگی از مناطق پاک و تحت کنترل دامپزشکی تهیه شده اند و خوشبختانه تاکنون آنفلوانزای فوق حاد در هیچ کدام از مرغداری های استان مشاهده نشده است.

وی گفت:هم اکنون 934 هزار قطعه مرغ تخمگذار در 35 واحد فعال تخمگذار استان موجود است که بیش از 55 تن تخم مرغ در روز تولید می کنند.

عجم افزود:40 تن از این تولید به خارج استان حمل می شود و مصرف متوسط استان در روز بیش از 14 تن است.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور،آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان اظهار کرد:با توجه به احتمال ورود بیماری توسط پرندگان وحشی و وقوع دو مورد آنفلوانزای فوق حاد در زاغ های وحشی افغانستان، توصیه می شود مرغداران به خصوص مرغداری های تخمگذار از غیر قابل نفوذ بودن انبارها و سالن های مرغداری اطمینان حاصل کنند.

وی گفت:شکارچیان و گردشگران طبیعت از تماس با لاشه پرندگان وحشی پرهیز کنند و مراتب را به دامپزشکی محل اطلاع دهند تا نمونه برداری و آزمایشات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/غ

رشد 13 درصدی جوجه ریزی مزارع تخمگذار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.