رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از 600 هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی استان، 50 درصد توسط بانوان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، اسمعیل کریم‌زاده اظهار کرد: ساکنان مناطق روستایی در بحث درآمد مطمئن و اشتغال پایدار فعالیت مناسبی انجام داده و در این رابطه جمعیت زنان روستایی نسبت به آقایان به طور تقریبی مساوی است

وی بیان کرد: برای مثال ۴۹.۸ درصد جمعیت روستایی خانم و ۵۰.۸ درصد جمعیت آقایان هستند و در این زمینه ۳۴ درصد زنان روستایی در عرصه کشاورزی در زمینه زراعت و باغداری فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: 34 درصد بانوان آذربایجان‌غربی در کاشت، 28 درصد در داشت و 30 درصد در برداشت محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی قطب دامداری در کشور است افزود: در این بخش نیز 51.2 درصد سهم فعالیت از آن بانوان استان بوده و بنابراین نقش آنان از مردان بیشتر است.

کریم زاده گفت: از 600 هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی استان، 50 درصد توسط بانوان تولید می‌شود بنابراین نقش تولید و اشتغال بانوان در مناطق شهری و عشایری بسیار حائز اهمیت و پررنگ است.

وی با اشاره به طرح ایجاد صندوق خرد زنان روستایی بیان کرد: امروز شاهد ایجاد تعداد بسیاری از این صندوق‌ها در روستاهای آذربایجان‌غربی بوده تا جایی که هم اکنون 114 صندوق خرد روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/ا

300 هزار تن از محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی توسط بانوان تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.