بزرگترین مانور جستجو و نجات دریایی در بندر عباس با حضور معاون وزیر راه شهر سازی و مقامات کشوری و لشگری برگزار شد.

بزرگترین مانور جستجو و نجات دریایی امروز برگزار شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگترین مانور جستجو و نجات دریایی امروز با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر عباس برگزار شد.

این مانور در راستای تحقق قوانین و مقررات بین‌المللی، اقدامات کنوانسیون‌های مربوطه و مسئولیت‌های ملی اداره کل نجات و حفاظت سازمان دریایی بنادر و همچنین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به عنوان مرجع استانی ایمنی دریانوردی  در برنامه‌ریزی های مدون سالیانه اقدام به برگزاری مانورها می‌کنند.

 ارزیابی میزان آمادگی واحدهای هوایی و دریایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی نحوه مدیریت جمعیت و بحران در شرایط اضطرار کشف نقاط ضعف و قوت،‌ ارزیابی عملکرد یدک‌کش های آتشخوار و کنترل صدمات در هنگام آتش سوزی شناورها از جمله اهداف این مانور به شمار می‌رود.

مدت زمان این مانور یک ساعت پیش‌بینی شده بود که عملیات جستجو و نجات، سه دقیقه زودتر از زمان پیش بینی شده، به اتمام رسید.

با افزایش شناورهای مسافری به ناوگان سفری استان هرمزگان، میزان سفر به جزیره قشم  و هرمز در ایام نوروز افزایش می‌یابد، به همین منظور برای پاسخگویی موثر و کار در کمترین زمان ممکن ،عملیات جستجو ناو دریایی در مقیاس بزرگ مانور جستجو و نجات دریایی برگزار شد.

انتهای پیام/

 ارزیابی میزان آمادگی واحدهای هوایی و دریایی، در شرایط بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار