نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از افزایش 30 درصدی اعتبارات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: به رغم کاهش اعتبارات سایر استان‌ها، اعتبارات استان اردبیل ۳۰ درصد افزایش یافته و امید می‌رود پروژه‌های کلیدی راه‌سازی را تسریع بخشد.

وی افزود: علاوه بر این با هدف ایجاد زیرساخت ریلی در استان پیگیر افزایش اعتبارات راه‌آهن هستیم و در نهایت با طرح اهمیت این موضوع در جلسات متعدد اعتبار سال آینده این پروژه به میزان ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به پیگیری اخذ اعتبار برای این پروژه از صندوق توسعه ملی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار مناسب بتوان طی سه سال آینده راه‌آهن اردبیل را تکمیل کرد.

بدری همچنین به ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل متناسب با تقاضای مسافران تأکید کرد و افزود: برقراری پروازهای اردبیل- باکو، اردبیل- وان و اردبیل- کیش در نیمه نخست سال آینده برنامه ریزی شده است و باید با افزایش تعداد پروازها به نیاز مسافران پاسخ داده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات حمل‌ونقل جاده‌ای این استان را نامطلوب توصیف کرد و تصریح کرد: به دلیل نبود حمل‌ و نقل ریلی و دریایی تنها امکانات حمل ‌و نقل استان از طریق جاده و فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد انجام می‌شود.

بدری افزود: با این ‌وجود در زیرساخت‌های حمل ‌و نقل جاده‌ای نیز با کمبود مواجه هستیم و به عنوان مثال استان اردبیل هیچ آزاد راهی نداشته و لازم است محورهای اصلی این استان چهارخطه شوند.

وی تأکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته برای سال آینده اعتبار مناسبی جهت بهبود زیرساخت راه در این استان اخذ کردیم.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.