استاندار خراسان رضوی گفت:نباید بر سر منافع مردم و نظام درگیر مباحث سیاسی، جناحی، قومی، مذهبی و جنسیتی شویم.

مبنای واگذاری مسئولیت‌ها در استان، شایسته سالاری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در نشست فرمانداران استان با بیان اینکه مبنای واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی در سطح استان مبتنی بر شایسته سالاری است  افزود: اگر  فردی از شیعیان و اهل سنت به ظرفیت و شایستگی دریافت مسئولیتی رسیده و واگذاری این مدیریت و سمت حق اوست باید این امر انجام شود که اگر ندهیم در حق او و جامعه‌ای که از توانمندی او محروم شده است؛ ظلم کرده ایم.

 
وی با اشاره به رویکرد و سیاست دولت در واگذاری ۳۰ درصد مسئولیت‌ها به بانوان و استفاده از ظرفیت جوانان و اقوام و مذاهب، گفت: از سویی نباید فقط برای آنکه ویترین را تکمیل کرده بدون توجه به شایستگی‌ها و ظرفیت‌ها و منافع آن‌ها برای جامعه اقدام به واگذاری مسئولیت‌ها به افراد کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید دید و نگرش‌ها به حوزه واگذاری مسئولیت‌ها وسیع‌تر و بازتر شود، افزود: نباید در هیچ جا فردی به خاطر زن، جوان بودن و یا شیعه و اهل سنت بودن از عهده دار شدن مسئولیت‌های مدیریتی محروم شود.

رشیدیان گفت: هم اکنون برای معاونت فرمانداری دو نفر از بانوان تعیین شده اند که امید است به زودی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های فرمانداران در سطح استان برای تحقق سیاست‌های دولت بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه، گفت: با این وجود همچنان دچار ضعف جدی در حوزه اطلاع رسانی و ارائه عملکرد‌ها و خدمات انجام شده به مردم هستیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه ارائه خدمات دولت و نیز نظام به مردم دچار ضعف اساسی هستیم و گاه به گونه‌ای عمل شده که نتیجه معکوس داده در حالی که دشمنان امروز در جنگ روانی خود علیه ما از تبلیغات مبتنی بر شیوه‌های علمی و نیز تکرار بهره می‌گیرد تا در سایه این تکرار، مباحث منفی را به جامعه القا و حتی تبدیل به باور کند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح، علم است؛ خاطر نشان کرد: باید از آن برای ارائه و معرفی دستاورد‌های نظام و تلاش‌ها و خدمات دولت بهره گیریم و کار‌های بزرگی که در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی استان انجام شده را به خوبی به جامعه انعکاس دهیم
 

کاهش ترخ بیکاری در خراسان رضوی


وی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار طی پاییز امسال نرخ بیکاری استان با کاهش ۲.۷ درصدی به ۸.۸ درصد کاهش یافت و این تک رقمی شدن نرخ بیکاری خود جهش خوبی در این حوزه است و امیدواریم با تحقق ۱۶۰ هزار اشتغال تعهد شده استان تا انتهای امسال بیشتر شاهد آثار مثبت آن باشیم.

استاندار خراسان رضوی  با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه سهم استان برای ایجاد اشتغال در سال نخست ۱۲۳ هزار نفر است، افزود: با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت، هفت هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری و نیز بخش‌های کشاورزی و ... انجام شدهاست.
 
رشیدیان تصریح کرد: تحقق ۱۶۰ هزار اشتغال در توان استان است که در این راستا مبنا را بر ایجاد این میزان شغل و فراتر از برنامه ششم توسعه، قرار دادیم.

وی گفت: در واقع تلاش شد در سال نخست برنامه ششم توسعه گام بلندتری برداشته شود تا عقب ماندگی‌های تاریخی هم به نوعی جبران شود

استاندار خراسان رضوی افزود: فرمانداران هم بر اساس برش استانی تعیین شده سهمیه و نقش خود را در تحقق این اشتغال ایفا نمایند.

رشیدیان در ادامه با اشاره به طرح‌های اقتصادی قابل توجه و مهم در دست انجام که از پیشرفت خوبی هم برخوردار می‌باشد، گفت:: نسبت به آماده سازی و بهره برداری بخشی از پروژه‌هایی که مراحل نهایی را گذرانده اقدام شده و کام مردم شیرین شود.
 

تلاش برای افزایش تعامل با مردم ومسئولان


وی همچنین بر افزایش تعاملات فرمانداران با اقشار مردمی تاکید و گفت: باید ارتباط مسئولان بویژه فرمانداران با مردم پررنگ‌تر شده و نشست و جلسات متعددی با گروه‌های مختلف برگزار شد تا بتوان اقدام موثرتری در حوزه رفع مسائل ومشکلات مردم و چالش‌های هر منطقه انجام داد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید مظهر اجرای قانون در شهرستان‌ها و تقید به ارزش‌های دینی و اخلاقی باشند، گفت: عملکرد هر یک از ما بعنوان مسئولان نظام اسلامی زیرذره بین است و هر نوع رفتار ناشایست بیش از سایرین در جامعه نمود می‌یابد

رشیدیان همچنین بر تعاملات فرمانداران با بخش‌های مختلف اعم از دستگاه قضا، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان و استفاده از ظرفیت این بخش‌ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم و حل مسائل عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و توسعه مناطق تاکید کرد.

وی گفت: مسئولیت‌ها امانتی از شهدا به ما است که باید با انجام صحیح تکالیف و خدمت صادقانه به مردم به نحوه احسن از این فرصت بهره برده و کار موثری در اصلاح امور شهر‌ها و روستا‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام//ا. س.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار