رئیس مرکز بزرگ شهرستان سنندج گفت: در ایران هیچ تفاوتی بین پیروان اهل سنت و تشیع وجود ندارد و تمام قوانین به صورت برابر برای آنها اجرا می‌شود .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ ماموستا اقبال بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در دیدار با مفتی اعظم تانزانیا با یادآوری اتحاد مستحکم بین مسلمانان تسنن و تشیع در ایران اسلامی، گفت: در ایران میلیون ها نفر از اهل سنت زندگی می‌کنند که بیش از 12 هزار مسجد و مدرسه علمیه مربوط به پیروان این مذهب است.

وی افزود: مسلمانان اهل سنت در ایران در کنار برادران و خواهران اهل تشیع زندگی می‌کنند و تمام خدماتی که پیروان تشیع می‌گیرند در اختیار پیروان اهل سنت هم قرار می‌گیرد.

بهمنی تاکید کرد: در ایران هیچ تفاوتی بین پیروان اهل سنت و تشیع وجود ندارد و تمام قوانین به صورت برابر برای آنها اجرا می‌شود.

وی ضمن عنوان این مطلب که کردستان و ایران الگوی کاملی از وحدت جهان اسلام است، از مفتی اعظم تانزانیا خواست تا با سفر به ایران، واقعیت‌های اتحاد بین این دو مذهب را به عینه مشاهده نمایند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه طریقت و عرفان در همه ادیان برای شناخت خداوند است، اظهار کرد: اصل طریقت بر عمل به شریعت اسلام، مقیدبودن به اصول اسلامی و ذکر خداوند متعال است.

وی گفت: در مناطق کردنشین ایران خانقاه‌ها و تکایای بسیاری وجود دارد و درصد بالایی از مردم استان کردستان پیرو طریقت نقشبندی و قادریه هستند.

 انتهای پیام/ د م

کردستان و ایران الگوی کاملی از وحدت جهان اسلام است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.