معاون وزیر کشور گفت: باید منتظر مصوبه اصلاحی جدید شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک باشیم تا بتوانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم، اما طرح زوج و فرد ترافیک تهران مانند سال جاری بدون هیچ تغییری در سال آینده اجرا خواهد شد.

یکی از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان   محمدعلی افشانی معاون وزیر کشور ظهر امروز شنبه ۵ اسفندماه در حاشیه مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: خودروهایی که امروز افتتاح شد باری و مسافری است.

معاون  وزیر کشور افزود: از طریق تسهیلات پست بانک که اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این موسسه قرار دارد 9 درصد سود بانکی به این حوزه تخصیص داده شده است.

افشانی ادامه داد: 5 درصد سود این تسهیلات از 9 درصد باقی مانده توسط سازمان شهرداری‌ها پرداخت شد و 4 درصد بهره بانکی هم شهرداری ها پرداخت کردند.

معاون  وزیر کشور یادآور شد: امروز 144 دستگاه اتوبوس و 68 مینی‌بوس تحویل و تا پایان اسفند ماه هم جمعا 286 اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه تحویل 21 هزار خودروی بار از امروز آغاز می‌شود، اضافه کرد: تسهیلات بانکی این خودروها داده شده و قرارداد آنها هم منعقد شده است همچنین امیدوارم این خودروها در سال 97 تحویل داده شود.

افشانی بیان کرد: تمام خودروهایی که امروز رونمایی شد تولید داخل هستند.

معاون  وزیر کشور گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه متعهد به اجرای دستورات رئیس جمهور شدند.

وی اظهار کرد: 19 هزار اتوبوس فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد که باید شرایطی فراهم تا این اتوبوس‌ها نوسازی شوند.

افشانی درباره مصوبه جدید شورای شهرتهران طرح ترافیک و ایراداتی که فرمانداری تهران به آن وارد کرده است، افزود: هر مصوبه ای که شورای شهر داشته باشد، باید براساس قانون در فرمانداری ها تطبیق حقوقی داده شود و یا اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، به شورای شهر برگردانده شود.

وی تصریح کرد: این طرح نیز با توجه به اینکه نیاز به اصلاح داشت، توسط فرمانداری به شورای شهر عودت داده شد و شورای شهر اصلاحات مورد نظر را انجام خواهد داد و دوباره به فرمانداری خواهد فرستاد.

معاون وزیر کشور درباره اینکه اگر تا پایان سال طرح ترافیک تهران مصوب نشود، آیا در سال آینده نیز همین روال سال جاری ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: باید منتظر ماند تا دوباره مصوبه اصلاحی شورای شهر تهران به فرمانداری ارسال شود تا بتوانیم دراین زمینه اظهار نظر کنیم.

وی گفت: اما طرح زوج و فرد مانند سال جاری بدون هیچ تغییری در سال آینده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۲:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خداروشکر که عوض نمیشه. طرح فعلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی زور داره آدم بخاطر یه ساعت تو طرح کار داره عوارض کل روز رو بده
آخرین اخبار