معاون عمرانی وزیر کشور گفت: 2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است.

تخصیص 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بهبود ناوگان حمل و نقل عمومیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان   محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور در آغاز طرح نوسازى ناوگان بار و مسافر شهرى اظهار کرد: حمل و نقل از مهمترین زیربناهای توسعه هر کشور است و در امور توسعه این مهم نقش کلیدی دارد.

وی افزود: امروز در همه کشورها ترم جدیدی تحت عنوان شهر زیست پذیر مطرح بوده که یکی از شاخصه‌های آن شهر، هوای سالم است.

افشانی ادامه داد: همچنین در این شرایط رفاه مردم هر روز نسبت به روز گذشته بهبود پیدا می‌کند، لذا ما نیز به لحاظ باورهای اعتقادی و وظیفه مدیریتی برای اجرای عدالت اجتماعی تلاش کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبقات ضعیفی که امکان خرید خودرو را ندارند، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، به همین دلیل طبق سفارش‌های اکید رئیس جمهور بحث نوسازی حمل و نقل عمومی مهمترین برنامه دولت است که به صورت جدی از حوزه حمل و نقل عمومی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: از آنجا رئیس جمهور به نوسازی حمل و نقل عمومی توجه ویژه دارد، اولویت وزارت کشور هم بهبود ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته شده است و بر همین مبنا حمل و نقل در دو حوزه بار و مسافر پرداخته می‌شود.

افشانی با بیان اینکه امروز تعدادی خوردوی باری، اتوبوس و مینی‌بوس با مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های خودروسازی آماده تحویل به شهرداری‌ها است، اضافه کرد طبق زمانبندی تعیین شده سال آینده 21 هزار خودروی بار نوسازی می‌شود و 144 اتوبوس هم امروز به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: همچنین از امروز تا پایان اسفندماه سال جاری 286 اتوبوس، 68 مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری گام‌های موثری در حوزه حمل و نقل عمومی بر می‌داریم، همچنین در قانون برنامه هم تسهیلات قابل توجهی به این حوزه اختصاص داده شده است.

افشانی متذکر شد: همچنین به شهرداری‌ها اجازه داده شده تا 5500 میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مالی برای بهبود وضعیت قطار شهری و حمل و نقل عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: دولت در سال 97 بیش از 1300 میلیارد تومان کمک بلاعوض به حوزه حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

وی گفت: 2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است و 15 درصد این منابع توسط شهرداری‌ها و مابقی هم از طریق فاینانس تأمین می‌شود.

افشانی افزود: 1000 میلیارد تومان برای مدیریت پسماند اختصاص داده شده و شهرداری‌ها باید از شرایط و ظرفیت پیش آمده استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا کنه مشکل آلودگی هم هر چه زودتر رفع شه
آخرین اخبار