سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: صحبت های ابتدایی با توروس صورت گرفته ولی هنوز با این مربی مجاری به توافق نهایی نرسیده ایم.

فرید فتاحیان سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره توافق با توروس مجارستانی برای هدایت تیم ملی شنا که در ایران به سر می برد گفت: صحبت های ابتدایی با توروس صورت گرفته ولی هنوز با این مربی مجاری به توافق نهایی نرسیده ایم. تورس در حال بازدید از تیم های شنای کشورمان در حاشیه مسابقات جام پارسیان شیراز است. خوشبختانه او از وضعیت شناگران در بخش تکنیک، استعدادها و قد و قواره به ویژه در ده های سنی 11 تا 12 و 13 تا 14 سال رضایت دارد.

او ادامه داد: توروس از سخت افزار های رشته شنا بازدید کرد. ما هم اطلاعاتی درباره شرایط هر استان به او ارائه کردیم. او بعد از ارزیابی و جمع بندی شرایط ، درباره حضور در ایران تصمیم گیری می کند.

فتاحیان درباره کارنامه کاری کارلو تورس اظهار کرد: توروس کارنامه خوبی دارد و سال ها در آفریقای جنوبی کارهای پایه ای انجام داده است. بلژیک، الجزایر و مجارستان نیز تیم هایی است که تورس در آن سابقه حضور داشته است. فکر می کنم اگر این فرد در کنار تیم ملی باشد برای ما مفید خواهد بود.

او درباره بالا بودن سن توروس تصریح کرد: اروپایی ها به دلیل ژنی که دارند در سنین پیری هم قادر به انجام کارهای مختلف هستند. ضمن اینکه قرار نیست این فرد شنا کند، ما نیاز به تجربه و کار پایه ای او داریم. اگر بتوانیم یکی دو سال از او بهره ببریم، سود برده ایم. فکر نمی کنم سن بالای او مانع باشد. تورس تاکنون با تیم های خوبی کار کرده است و شناگران بزرگی زیر دست او بوده اند.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره این که آیا اتفاقات بازی سایپا و نفت امیدیه باعث شده است فینال لیگ برتر واترپلو به تعویق بیفتد بیان کرد: بله. گزارشاتی از ناظر فنی مسابقه به ما رسیده است که بر اساس آن لازم است در سخت افزار استخر امیدیه تغییراتی ایجاد شود. به طور مثال جایگاه تماشاگران به استخر بسیار نزدیک است و هیچ مانعی بین آن وجود ندارد. به طوری که تماشاگران می توانند به راحتی به داور دسترسی داشته باشند که صحیح نیست. داور باید در جریان بازی امنیت ذهنی داشته باشد. ضمن این که دستگاه های 30 ثانیه این استخر نیز باید درست کار کند. به دنبال رفع این مشکلات هستیم و به محض رفع مشکلات فینال برگزار می شود.

فتاحیان درباره این که آیا برای بازی سایپا و نفت امیدیه کمیته انضباطی تشکیل می شود یا خیر خاطر نشان کرد: اتفاق خاصی رخ نداده است که کمیته انضباطی تشکیل شود. یکی از تماشاگران قصد داشته با داور درگیر شود که به موقع اخراج شد. ضمن این که هیچ درگیری هم با بازیکنان به وجود نیامده است.

انتهای پیام/

اظهارات فتاحیان درباره وضعیت شنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار