کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه همسران زندانیان در کردستان برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان  ظهر امروز در کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی که ویژه همسران زندانیان در کردستان برگزار شد، گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه مورد توجه مسوولان و مدیران است و اداره‌کل زندان‌ها برای کاهش این مهم در جامعه برنامه‌های مختلفی در سطح زندان‌های استان انجام داده است.

وی افزود: اداره‌کل زندان‌های استان در راستای فرمایشات موکد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش تبعات ناشی از حبس سرپرست خانواده، یک دوره کارگاه آموزشی برای خانواده‌های زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان برگزار کرده است.

ابراهیمی افزود: این کارگاه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی میان خانواده‌ها زندانیان برگزار شده که گام موثری در راستای افزایش آگاهی خانواده زندانیان و پیشگیری از آسیب‌هایی مانند طلاق و اعتیاد است.

 وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در عصر حاضر است، افزود: آسیب‌های ناشی از اعتیاد، تمامی شئون فردی و اجتماعی جامعه را در برمی‌گیرد و دامنه آن تا اندازه‌ای است که با هیچ یک از پدیده‌های شوم اجتماعی قابل مقایسه نیست.

ابراهیمی بیان کرد: از آنجاکه بسیاری از خانواده‌های زندانیان با آسیب‌های زیادی روبرو هستند، بنابراین ضرورت توجه به این قشر آسیب‌پذیر جامعه با برگزاری آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل زندان‌های کردستان  همچنین آموزش‌های طلاق را آموزش مهارت‌های استحکام کانون خانواده در مدت حبس سرپرست و آثار نامطلوب طلاق بر کانون خانواده و آینده فرزندان عنوان کرد.

انتهای پیام/ د م

اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در عصر حاضر است

برچسب ها: اعتیاد ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.