ضیافت عسگراف، معاون مجلس ملی جمهوری آذربایجان در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران، همکاری‌های دو کشور در منطقه را تاثیرگذار دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مجلس ملی جمهوری آذربایجان در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه اقتصادی این نوع همکاری‌ها را در منطقه تاثیرگذار دانست.

«ضیافت عسگراف» در این دیداری که «جواد جهانگیر زاده» سفیر کشورمان در باکو هم حضور داشت افزایش حجم مبادلات تجاری در چند سال اخیر، اجرای طرح‌های مشترک در زمینه حمل و نقل بویژه دالان ریلی شمال- جنوب و طرح‌های مشترک صنعتی را بیان کننده روابط گسترده ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه دانست.

وی با اشاره به گسترش روابط دو کشور طی سال‌های اخیر، تفاهم نامه همکاری فرهنگی میان دو کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی را مبدا بسیاری از همکاری فرهنگی در سال‌های اخیر برشمرد.

معاون مجلس ملی جمهوری آذربایجان روابط پارلمانی دو کشور را نیز مناسب دانست و گفت: در مجلس هر دو کشور گروه دوستی پارلمانی فعال است که این مهم به تقویت روابط متقابل کمک می‌کند.

«ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز مراودات خوب دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را از ویژگی‌های مهم در روابط دو جانبه اعلام کرد و گفت: در دنیا دو کشور نمی‌توان پیدا کرد که به اندازه ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات فرهنگی داشته باشند.

وی بی فرهنگی را موجب رشد افراطی گری دانست و افزود: اگر روابط دو کشور گسترش یابد، از نفوذ افکار افراط‌گرایانه و خشونت جلوگیری می‌شود و نمایندگان مجلس نیز می‌توانند در گسترش روابط و جلوگیری از افراطی‌گری نقش موثر ایفا کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام اینکه در گفت و گوی فرهنگی هیچ زمان مشکلی با مقامات جمهوری آذربایجان نداشتیم بر تداوم این گفتمان وگسترش آن تاکید کرد و گفت: با این گفتمان می‌توانیم از افراطی گری و خشونت جلوگیری کنیم.

«ابوذر ابراهیمی‌ترکمان»، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دیروز با دعوت رسمی ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در باکو حضور دارد.

انتهای پیام/

روابط گسترده ایران و جمهوری آذربایجان

برچسب ها: آسیا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار