دستکم ۱۲ غیر نظامی در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف به فرماندهی آمریکا در حومه شرقی دیرالزور سوریه شهید شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دست کم 12 غیر نظامی در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف به فرماندهی آمریکا در حومه شرقی دیرالزور سوریه شهید شدند.

بر این اساس، جنگنده های ائتلاف آمریکا با بمباران مناطق مسکونی شهرک هجین در حومه شرقی دیرالزور شماری از غیر نظامیان را به شهادت رساندند. جنگنده های ائتلاف آمریکایی چند راکت به طرف این شهرک واقع در شمال غرب شهر البوکمال شلیک کردند. بر اثر حمله هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهرک هجین دست کم 12 غیر نظامی جان باختند که بیشتر آنان زن و کودک هستند و دهها غیر نظامی دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن وخیم گزارش شده است.

منابع محلی یاد آور شدند جنگنده های آمریکایی همچنین خسارت های زیادی به خانه های مردم وارد و یک نانوایی را در مرکز شهرک هجین تخریب کردند. حمله هوایی به شهرک هجین کمتر از 48 ساعت از حمله هوایی جنگنده های آمریکایی به روستای البحره در مجاورت شهرک هجین صورت گرفت.

در حمله هوایی آمریکا به روستای البحره نیز دست کم 16 غیر نظامی از جمله 9 زن شهید شده بودند. اسپوتنیک در ادامه نوشت: از زمان تشکیل ائتلاف به فرماندهی آمریکا در اوت سال 2014 ، هواپیماهای جنگی این ائتلاف دهها بار خانه های غیر نظامیان سوری را در شهرهای دیرالزور، الحسکه و مناطق اطراف این شهرها بمباران کردند که صدها غیر نظامی بر اثر این حملات کشته یا زخمی شدند و خسارت های زیادی هم به خانه ها، اموال مردم و تاسیسات زیر بنایی این مناطق وارد شده است. وزارت امور خارجه سوریه بارها درخواست کرده است ائتلاف آمریکایی که به صورت غیرقانونی و خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون موافقت دولت سوریه تشکیل شده است، منحل شود.

انتهای پیام/

کشتار غیرنظامیان در سوریه از سوی ائتلاف آمریکا

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار