معاون وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از دانش آموزان برتر در اراک گفت: کنکور موجب شده حفظ کردن جایگزین درک مفهومی شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از دانش آموزان برتر کنکور ۹۶ و تجلیل از برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های دانش آموزی در اراک گفت: کنکور با آسیب زدن به اهداف آموزش و پرورش موجب شده مدارس به جای تحقیق، مطالعه و درک مفهومی کتاب درسی به حفظ کردن روی بیاورند و توازن رشته‌ای به هم بخورد.

زرافشان افزود: برهم خوردن توازن رشته‌ای در کشور موجب مشکلات در کمیت و کیفت در علوم پایه و انسانی می‌شود و دانش آموزانی که تن یه رشته‌های خاص می‌دهند را نیز با چالش‌های مواجه می‌کند.

وی با اشاره به برداشتن آزمون استعداد‌های درخشان اضافه کرد: در حالی در کنکور امسال ۱۵۰ هزار داوطلب رشته ریاضی برای تصدی ۳۰۰ هزار صندلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت کردند که در آزمون دانش آموزان ششم ابتدایی ۲۵۰ هزار دانش آموز برای تصدی ۱۵ هزار صندلی مدارس استعداد‌های درخشان و ۳۵۰ هزار داوطلب برای ۵۰ هزار صندلی مدارس نمونه دولتی با هم رقابت کردند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند راهبردی نخبگان و استعداد‌های برتر باید فرآیند آموزش گلخانه‌ای به شیوه باغچه‌ای تبدیل شود ادامه داد: در آموزش باغچه‌ای به جدانشدن دانش آموزان و فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای توجه شده است.

وی بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد بر خلاف گذشته که استعداد‌ها به هوش دانش آموزان بستگی داشت، افراد دارای استعداد‌های متنوعی هستند که با شناسایی این استعداد‌ها و هدایت صحیح آن‌ها می‌توان زمینه پیشرفت و موفقیت افراد را فراهم کرد.

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این همایش توجه به جنبه‌های عملیاتی در حوزه تعلیم و تربیت را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست.
افزود: برگزاری همایش‌ها و مسابقات علمی و عملی زمینه بروز استعداد‌های دانش آموزان و آشنایی مربیان و معلمان با این استعداد‌ها و هدایت آنان به مسیر منطقی را فراهم می‌کند.
در پایان همایش از ۵۸ رتبه برتر کنکور و ۳۵ نفر از دارندگان رتبه‌های برتر جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره جوان و رشته‌های فنی و حرفه‌ای تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

سخنان معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کنکور در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.