استاندار اردبیل گفت: پیشگیری از اعتیاد نیازمند اراده جهادی همه مردم، خانواده ها و دستگاه های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل افزود: در راستای پیشگیری از اعتیاد باید با برنامه‌ریزی های لازم  عمل کرده و این کار نیازمند اراده قوی و جهادی همه مردم، خانواده ها و دستگاه های مرتبط است.

وی گفت: برنامه‌ها و طرح های پیشنهادی جهت پیشگیری از اعتیاد باید سازمان‌یافته و ریشه ای باشد تا قابلیت اجرایی داشته و بصورت عملی بتوانیم خانواده ها را از این وضعیت خانمان سوز نجات دهیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط باید افراد را شناسایی و برنامه مناسب جهت ترک و پیشگیری داشته باشند، هر ارگان به صورت عملی و تحقیقاتی برنامه‌های مدون خود را در بحث پیشگیری از اعتیاد و ترک کامل افراد معتاد و نگهداری بعد از ترک و درگیر کردن خانواده ها برای نگهداری در کنار کار کارشناسی و مشاوره های راهبردی ارایه کرده و وظیفه خود را به طور کامل اجرایی کنند.

بهنام جو بیان کرد: مسئولان حوزه پیشگیری از مواد مخدر به الگوبرداری از استان‌های موفق در این حوزه اقدام کنند.

وی افزود: ادارات با در نظر گرفتن شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی و آسیب های موجود در جامعه، وظایف خود را در این راستا احصاء کرده و با احساس مسولیت مضاعف به  پیشگیری و تشویق به ترک افراد معتاد در این زمینه اقدام کنند.

استاندار اردبیل گفت: خانواده ها و مردم باید از آمارهای منفی مخرب و افیونی مواد مخدر آگاه شوند تا با حساسیت بیشتر جهت پیشگیری و مبارزه با این مواد خانمان سوز وارد عمل شوند.

بهنام جو افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و بزهکاری ها باید کارگاه هایی جایگزین برای رفع بیکاری ایجاد کرد.

وی گفت: افراد کم درآمد و قشر ضعیف در ارتباط با مواد مخدر آسیب پذیرند، در جامعه کارگری ما به ویژه کارگران ساختمانی بیشترین جمعیت به سمت اعتیاد می روند چرا که زمینه برای بساط گستری فراهم می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر عوامل تولید، توزیع در جامعه ریشه کن شود قطعا مصرف کننده نمی تواند به راحتی مواد لازم را تهیه کند لاجرم به فکر ترک و دوری از این مواد را جایگزین خواهد کرد.

وی افزود: انتظار ما این است با برگزاری همایش ها و جلسات متعدد موارد مطروحه اجتماعی به صورت علمی جمع‌بندی شده و در جلسات آتی نسبت به رفع اغلب معضلات اجتماعی در استان راهکار داده شود.

انتهای پیام/ح

پیشگیری از اعتیاد باید سازمان‌یافته و ریشه ای باشد

 

 

برچسب ها: اعتیاد ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.