رئیس اتاق بازرگانی شیراز به نامه اتاق ایران برای حذف گواهی سوءپیشینه در راه‌اندازی کسب و کار اشاره کرد و گفت: مشکل ممنوع‌الخروجی ۹ فعال اقتصادی استان فارس حل و فصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: با همکاری مناسب دستگاه قضایی و اتاق شیراز، مشکل ممنوع‌الخروجی ۹ فعال اقتصادی استان فارس حل و فصل شد.

وی بر حمایت از واحد‌های تولیدی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: امروز با جرات می‌توان گفت که مشکل واحد‌هایی که به اتاق بازرگانی شیراز مراجعه کرده‌اند را پی گیری کرده و در حد توان در حل و فصل آن تلاش شده است.

رازقی تصریح کرد: از شهرداری شیراز انتظار داریم که واحد‌های تولیدی را از پرداخت عوارض از تابلو‌های کسب و پیشه معاف کند.

رئیس اتاق شیراز افزود: در حال حاضر فضای کسب و کار استان فارس بین رتبه یک تا پنج کشور قرار دارد، این در حالی است که پیش از این در رتبه ۲۷ قرار داشتیم.

وی بیان کرد: اگر ارائه گواهی سوءپیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب و کار در ایران حذف شود، امکان ارتقای حدود ۳۰ رتبه فضای کسب و کار ایران در عرصه بین‌المللی را فراهم می‌کند.

رازقی ادامه داد: عمده جواب‌های گواهی سوءپیشینه، مساعد و مثبت است، اما زمان انجام کار را طولانی می‌کند که اگر این مشکل در حوزه اقتصاد حل شود، تأثیر مؤثری بر شرایط کسب و کار کشور می‌گذارد.

رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: رئیس اتاق ایران در قالب نامه‌ای از قوه قضائیه درخواست کرد استعلام گواهی سوءپیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب و کار در کشور حذف و یا برخط شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس اتاق بازرگانی شیراز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار