معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: سهم امروز شبکه‌های تعاونی در اقتصاد کشور ناچیز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حسن شیبانی امروز چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶ در نشست هم‌اندیشی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار کارآفرینان استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار داشت: امروزه سهم شبکه‌های تعاونی در اقتصاد کشور ناچیز است و باید برای ایجاد تحول در این بخش تلاش شود.

وی افزود: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، شبکه‌های تعاونی الزام قانونی دارند که به سهم ۲۵ درصد در اقتصاد ملی دست پیدا کنند.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی از اساسی‌ترین نیاز‌های هر جامعه است، خلاقیت، آینده‌نگری، ریسک پذیری، ارزش‌آفرینی و توانایی ایجاد فرصت‌های شغلی را از ضرورت‌های کارآفرینی بیان کرد.

وی همچنین با بیان اهمیت صادرات محصولات تولیدی و حضور در بازار جهانی گفت: محصولات زیادی در عرصه‌های مختلف در کشور تولید شده است که متأسفانه به دلیل بی توجهی به بخش فروش و بالا بودن قیمت تمام شده و بهره‌وری پایین، صادراتی نشدند.

شیبانی افزود: متأسفانه ایران به عنوان سلطان تولید زعفران، سهم ناچیزی در زنجیره ارزش این محصول دارد.

وی ادامه داد: به منظور حضور در بازار جهانی و صادراتی کردن محصولات باید به سمت ایجاد ارزش برای مشتریان و خلق ثروت در قالب زنجیره ارزش حرکت کرد.

شیبانی همچنین بهره‌وری حداکثری از کشت‌های گلخانه‌ای در شرایط کنونی در کشور را ضروری دانست.

انتهای پیام/ف

اشتغال از اساسی‌ترین نیاز‌های هر جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.