دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت:کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های این ستاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیرعلی حمیدیه در حاشیه سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) گفت: اکنون 68 شرکت با اشتغالزایی یک هزار نفر در این حوزه در کشور فعال است که در چند سال گذشته تنها یک تا 2 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های پزشکی در کشور فعال بود.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور در 2 بخش در زمینه سلول های بنیادی سرمایه گذاری می شود، گفت: بخشی از سرمایه گذاری در این حوزه در زمینه طرح های های پژوهشی و تحقیقاتی توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم، جهاد دانشگاه و دانشگاه آزاد انجام می شود و بخشی دیگر توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد سلول های بنیای صورت می گیرد که کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی در کشور در این حوزه بسیار خوب عمل شده است، افزود: در این حوزه باید بخش خصوصی بیشتر از دولت ورود کند.

 حمیدیه با بیان اینکه پیشرفت های کشور تاکنون در علوم پایه بوده و کم کم علم سلول های بنیادی وارد بازار مصرف می شود، افزود: در موضوع سلول های بنیادی خون ساز که در آن پیوند مغز و استخوان در کشور از سال های گذشته انجام می شود اکنون 10 مرکز در کشور که یکی از مراکز در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام/ز


اکنون 10 مرکز در کشور   پیوند مغز و استخوان فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.