زارعی گفت: در دهه فجر تمرکز فدراسیون بر توسعه کوهنوردی و کوهپیمایی خانوادگی بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت و گو با رادیو درباره صعودهای زمستانه گفت: بهمن ماه اوج صعودهای زمستانه است. یکی از جذاب ترین فصول برای کوهنوردان فصل زمستان است که در این فصل سختی های کوهنوردی جذابیت کوه ها را دو برابر می کند. البته این فصل خطرات خود را دارد که با ارائه توصیه های ایمنی سعی می کنیم خطرات را به حداقل برسانیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به این پرسش که آیا برای زمستان کلاس آموزشی خاصی برگزار می شود یا خیر بیان کرد: در فصل زمستان ستادهای پیشگیری از حوادث کوهستان در اغلب استان ها فعال هستند. هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در 5 منطقه از کوه های شمال تهران ستاد پیشگیری دارند و با کمک باشگاه های ورزشی، ضمن ارائه آموزش های میدانی به افرادی که وارد مناطق کوهستانی می شوند، راهنمایی های لازم برای استفاده از پوشاک و ساعت های مناسب کوهنوردی و کوهپیمایی را ارائه می کنند. در نهایت اگر نیاز به امداد کوهنوردان وجود داشته باشد، با همکاری هلال احمر کمک رسانی خواهند کرد.

زارعی درباره برنامه های این فدراسیون در دهه فجر اظهار کرد: ما در دهه مبارک فجر بالغ بر 200 برنامه کوه روی خانوادگی و ده ها برنامه کوهنوردی داشتیم که توسط باشگاه ها و هیئت های تابع فدراسیون برگزار شد، از جمله این برنامه ها صعود سراسری کوهنوردان به قله شهباز در اراک بود که حدود 300 کوهنورد از سراسر کشور در این صعود که سالانه توسط فدراسیون تدارک دیده می شود، حضور داشتند.


او در پاسخ به این سوال که در دهه فجر چه تعداد صعود ثبت شده است، بیان کرد: عمده برنامه های دهه فجر در دامنه ها بود زیرا تمام تلاشمان را در بحث کوه روی و کوهپیمایی خانوادگی انجام دادیم. وزارت ورزش و جوانان پشتیبانی بسیار خوبی از این صعودها انجام داد که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/

اظهارات زارعی درباره وضعیت کوهنورد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار