نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تعیین سقف برای حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات انتقاد کرد.

حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها باید اصلاح شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر خجسته،نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست با تعدادی از قضات  روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور و استان همدان گفت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین سقف برای حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات مخالف هستند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، افزود:یکی از اهداف تعیین سقف حقوق جلوگیری از مسائلی مانند پرداخت حقوق های نجومی به برخی ها است بنابراین موضوع تعیین سقف حقوقی نباید شامل حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات، متخصصین و نخبگان کشور  شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم اصلاح مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص  حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات، ادامه داد:سقف حقوق باید برای کسانی تعیین شود که دیگر نتوانند حقوق نجومی دریافت کنند.

خجسته با اشاره به اینکه این ارقامی که در بودجه در نظر گرفته شده کفاف امور اعضای هیات علمی دانشگاه ها را نمی دهد، افزود:تعیین سقف برای حقوق اعضای هیات علمی و قضات مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در اخبار با اشاره به اینکه به جای اینکه با نجومی بگیران برخورد شود پیشنهاد کاهش حقوق نخبگان را ارائه می دهند، تصریح کرد: وقتی دانشگاه های خارجی و مراکز علمی دنیا در دیگر کشورهای متقاضی حضور نخبگان و دانشگاه های کشورمان با حقوق بسیار بالاتر از مبلغی که در ایران به آنها داده می شود هستند،با تعیین سقف حقوق تنها به مهاجرات مغزها، دلسردی و پایین آمدن رتبه علمی کشور دامن خواهیم زد.

انتهای پیام/ا

نماینده مردم همدان گفت: تعیین سقف برای حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.