بیش از ۱۸ هزار نسخه کتاب از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به ۱۰۱ روستای معرفی شده به عنوان روستای پاک ارسال شد.

ارسال ۱۸ هزار نسخه کتاب به روستا‌های پاک خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خرسان رضوی گفت: پیرو اجرای «طرح روستای پاک» و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوان، ۱۰۱ بسته «بیش از ۱۸۰۰۰ نسخه کتاب جهت ۱۰۱ روستای پاک» که هر بسته کتاب به طور متوسط شامل ۱۷۰ تا ۱۸۰ نسخه کتاب با موضوع خانواده، تعلیم و تربیت، ازدواج و آموزش‌های پیش از آن، همسرداری و برخی موضوعات عمومی مانند روان شناسی، مهارت‌های زندگی و... می‌باشد به روستا‌های هدف طرح پاک ارسال شد.

احسان سیفی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده اداره امور کتابخانه‌ها با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و دهیاری‌های روستا‌های پاک، برنامه ریزی برای امانت کتاب‌ها در روستا و گردش این منابع و بهره مندی عموم مردم روستا از آن انجام شده است.

وی گفت: طبق این طرح، روستای پاک، روستایی است که دارای ۷ شاخصه برجسته فرهنگی و اجتماعی عاری از بیسوادی، بیکاری، طلاق و اعتیاد باشد و تمامی خانواده‌های روستا نیز تحت پوشش بیمه روستایی درآمده باشند.

 
کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خرسان رضوی افزود: همچنین مطالعه سالانه حداقل یک کتاب برای باسوادان روستا به عنوان مولفه دیگر روستای پاک می‌باشد که با فعالیت‌های انجام شده در سال جاری بیش ۱۰۱ روستا در استان با این مشخصه‌ها معرفی شده اند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

اجرای «طرح روستای پاک»در روستاهای خراسان رضوی

برچسب ها: معرفی کتاب ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.