چند منبع اعلام کردند مقامات سعودی در صدد جلب توجه مجدد سرمایه‌گذاران خارجی در پی دستگیری گسترده اعضای خاندان سلطنتی عربستان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، در حالی که سه ماه از دستگیری شاهزادگان سعودی به بهانه فساد مالی در عربستان می‌گذرد، اکنون بسیاری از آن‌ها آزاد شده‌اند و ریاض در تلاش است بار دیگر توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

چند منبع به رویترز اعلام کرده اند مقامات سعودی در دیدارهای اخیر خود با رؤسای کسب و کارهای محلی، به آن‌ها اطمینان دادند موج دیگری از این دستگیری‌ها تکرار نخواهد شد.

یکی از این منابع آگاه گفت: «به آن‌ها (سرمایه‌گذاران) گفتند مبارزه با فساد مالی به پایان رسیده است؛ کسب و کار خود را مانند شرایط عادی ادامه دهید و در اقتصاد سرمایه‌گذاری کنید.»

مقامات عربستان همچنین به روسای شرکت‌ها اعلام کرده اند قوانین کسب و کار را به گونه‌ای تغییر نخواهند داد که روابط تجاری عادی با آن‌ها دچار آسیب شود. یکی از این منابع اعلام کرد مقامات سعودی گفته‌اند لزوم پرداخت هزینه‌های مربوط به کسب و کار به اشخاص ثالث را درک می‌کنند.

عربستان سعودی در ماه نوامبر، صدها نفر از افراد مهم عربستان، از جمله میلیاردرها، وزرای دولتی و اعضای خاندان سلطنتی آل سعود را به بهانه مبارزه با فساد مالی بازداشت و آن‌ها را محبوس کردند.

دولت عربستان اعلام کرده است در پی تسویه حساب در پرونده‌های این افراد در ازای آزادی آن‌ها، بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرده است. این سرمایه‌‎ها بیشتر به صورت زمین، سهام شرکت‌ها و دیگر دارایی‌ها پرداخت شده اند.

اکنون، مقامات سعودی سعی دارند نگرانی‌ها درباره نحوه انجام این دستگیری‌ها را برطرف کنند تا حدی که وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری عربستان در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس اذعان کرد: «درست است که گاهی مرتکب اشتباه می‌شویم؛ زیرا عربستان کشور کاملی نیست.»

این منابع همچنین اعلام کرده اند علی‌رغم تلاش‌های دولت ریاض برای فرونشاندن نگرانی افراد پرنفوذ در عربستان، از آنجا که جو حاکم در این کشور بی‌ثبات شده است، بسیاری از رؤسای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران نگران دستگیر شدن ناگهانی هستند.

یک تاجر سعودی گفت: «اکنون آسیب‌های روانی، گریبان‌گیر جامعه کسب و کار عربستان شده است.»

انتهای پیام/

عربستان در صدد بازگرداندن سرمایه‌گذاران خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار