ولیعهد عربستان نظارت‌ها را بر ثروتمندترین شاهزاده سعودی افزایش داده است به حدی که او حتی بدون اجازه نمی‌تواند با اعضای خانواده‌اش دیدار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم نوشت: اظهارات ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی، اوضاع واقعی او را در ریاض نشان نمی‌دهد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و پسرعموی وی، نظارت و کنترل بر او را تشدید کرده است.

از سوی دیگر، ولید بن طلال در برابر ادامه بازداشت شاهزاده خالد برادرش، سکوت اختیار کرده است.

محمد بن سلمان، ولید بن طلال را که به همراه صد‌ها تن، از جمله شاهزادگان، وزرا و بازرگانان بازداشت شده بودند، هفته گذشته، آزاد کرد.

رای‌الیوم نوشت: شاهزاده بن طلال با مطرح کردن اظهارات مطبوعاتی، از ولیعهد فرد قدرتمند عربستان تعریف کرد و درباره پیوستن به طرح‌های توسعه محمد بن سلمان، حسن نیت خود را ابراز کرد. او در گفتگو با رویترز و سپس یکی از شبکه‌های روتانا، این اظهارات را مطرح کرد؛ اما اظهارات دوستانه و آشتی‌جویانه او، اوضاع دشوار ولید بن طلال را پنهان نمی‌کند. از یک سو، ولیعهد عربستان نظارت و کنترل وی را تشدید کرده است و او بدون نظارت و کنترل، نمی‌تواند تماس تلفنی داشته باشد یا بدون اطلاع افسران پلیس، اجازه رفتن به جایی را ندارد.

از سوی دیگر، هیچ کس حتی افراد خانواده یا دوستان بسیار نزدیک او، نمی‌توانند بدون هماهنگی قبلی، با وی دیدار کنند. همچنین او نمی‌تواند درباره اوضاع سابق خود در هتل «ریتز کارلتون» سخن بگوید. به گفته برخی منابع آگاه و نزدیک به شاهزاده بن طلال، او در شرایط کنونی اجازه ترک عربستان را ندارد.

شاهزاده بن طلال در برابر این که شاهزاده خالد برادرش همچنان در بازداشت است، سکوت کامل اختیار کرده است. بر اساس برخی اطلاعات، ولیعهد عربستان، شاهزاده خالد را پس از بازگشت از سفر به امارات عربی متحده بازداشت کرد، در حالی که شاهزاده خالد هیچ فعالیت تجاری گسترده یا سیاسی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار