امروز مردم استان سمنان در رثای بانویی که نامش حضرت زهرا (س) است بر سر و سینه زدنند و رخت عزای فاطمی بر تن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امروز مردم استان سمنان در رثای بانویی بر سر و سینه می‌زنند که نامش زهرا(س) است بانویی که نامش سرشار از نور معنویت بود بانویی که محدثه نام‌گرفته بود چراکه احادیث نبی مکرم اسلام(ص) را منتقل می‌کرد، بتول نام گرفت چراکه از زمین دل کند و به خدا پناه آورد، صدیقه نام داشت چون صادق بود، محبتش ایشان را حنانه نامید و فاطمه(س) نام گرفت تا حضرت محمد(ص) در رثایش بگوید:همانا من‌ دخترم‌ را فاطمه‌ نام‌ نهادم، زیرا بدون‌ شک‌ خدای‌ عزّوجلّ فاطمه‌ و دوستان‌ او را از آتش‌ دوزخ‌ بازداشته‌ است.

حضرت فاطمه(س) جمع همه خوبی‌ها بود، بزرگ بانویی که یکی از القابش به نقل از امام باقر(ع) مبارکه است که در تفسیرش می‌خوانیم «جایی که‌ خیر الهی‌ به‌ صورتی‌ که‌ قابل‌ نگهداری‌ و شمارش‌ و اندازه‌گیری‌ و محدود کردن‌ نباشد، و هر کس‌ به‌ آن‌ بنگرد، فزونی‌ محسوسی‌ در آن‌ خیر می‌بیند، گویند در آن‌ برکت‌ است‌ و آن موضع، مبارک‌ است.» و لذا وقتی زهرای اطهر(س) لقب مبارکه به خود می‌گیرد یعنی جمع خوبی‌ها در ایشان نهفته است و این شاید رازی است که پس از ده‌ها قرن امروز همچنان مردم را سیاه‌پوش بی‌بی می‌کند.

از امام باقر(ع) نقل شده است: «هنگامی‌که‌ فاطمه‌ زهرا (س) ‌ پا به‌ جهان‌ نهاد، خدای‌ تعالی‌ فرشته‌ای‌ را امر فرمود که‌ این‌ نام‌ (فاطمه) را بر زبان‌ رسول‌ مکرّم‌ (ص) ‌ جاری‌ نماید. سپس‌ پروردگار جهانیان فرمود: من‌ به‌ زلال‌ علم‌ شیر را در وجود تو قطع‌ کردم، و تو را از ناپاکی‌ بازداشتم. آنگاه‌ امام‌ باقر (ع) ‌فرمودند: قسم‌ به‌ خداوند که‌ پروردگار متعال‌ این‌ بانو را از علم‌ انباشته‌ و از ناپاکی‌های‌ زنان‌ در میثاق‌ ذرّ منع‌ فرموده و بازداشته‌ است.» و این والامقامی بزرگ بانوی جهان اسلام را روشن می‌سازد.

جمع این خوبی‌ها باعث شده تا امروز جای‌جای استان سمنان سیاه‌پوش بی‌بی دوعالم باشد؛ در سمنان، شاهرود و دامغان مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد محوری برگزار شد؛ همچنین در سایر شهرستان‌های استان نیز عزاداری ویژه ایام فاطمیه با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.

سمنوپزان سمنانی‌ها نیز از روز گذشته تاکنون مطابق هرسال به راه است و شامگاه دوشنبه تکایا و منازل مردم متدین و مؤمن این شهرستان میزبان خیل عزاداران فاطمی است که هرکدام حاجتی از حضرت فاطمه(س) دارند از سوی دیگر مراسم محوری گردهمایی فاطمی نیز از صبح سه‌شنبه در حال برگزاری است و تقارن آن با تشییع پیکر پاک شهید تازه شناسایی‌شده تفحص، قدرت الله طحالیان به استان سمنان، حال و هوایی دیگر داده است.

انتهای پیام / ق

استان سمنان در عزای حضرت زهرا(س) سیاه‌پوش شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.